سیستم عامل Calmira

سیستم عامل Calmira

پوسته 16 بیتی کامل Calmira اجازه مدیریت فایل، اجرا و کنترل برنامه های را به شما می دهد. این سیستم عامل دنباله روی نسخه 3.1 ویندوز است و آپدیت های زیادی برای Calmira دارد. رابط کاربری Calmira قویتر از 3.1 ویندوز است و برای کسانی که علاقه زیادی به سیستم عامل های قدیمی ولی پایدار دارند بسیار مناسب است. همینطور این سیستم عامل برای سیستم هایی که بسیار قدیمی هستند و می خواهید دوباره از آنها استفاده کنید بسیار مناسب است. سازندگان این سیستم عامل در آلمان و هلند هستند.

Calmira رایگان بوده و تحت لیسانس GNU GPL و اپن سورس است. برای کسانی که علاقه زیادی به زبان دلفی دارند، سورس کدهای آن بسیار کارا خواهد بود و در واقع جز یکی از نایاب ترین منابع کامل برای برنامه نویسان حرفه ای Delphi است.

این سیستم عامل در ساده ترین سخت افزارها قابلیت اجرا دارد و همینطور که گفتم برای کامپیوترهای قدیمی بسیار مناسب است، اما نسخه هایی از آن نیاز به RAM حدود 64 مگابایت دارند که در حال حاضر چیزی است که تمامی کامپیوترها چندین برابر آن را دارند!

وب سایت سازنده: http://www.calmira.de

دانلود سیستم عامل از سایت سازنده: http://www.calmira.de/downloads/index.htm

آخرین نسخه تا زمان پست این مطلب، نسخه به روز شده ای از Calmira II 3.31 است که مراحل نصب آن نیز بسیار ساده است. همچنین نسخه ای با شباهت زیاد به ویندوز XP وجود دارد که می توانید از لینک http://www.calmira.de/downloads/files/calxp333.exe آنرا دریافت نمایید. اگر وارد صفحه دانلود شوید نسخه های متعددی از Calmira را خواهید دید.

برای دانلود سورس کد آن نیز می توانید به لینک http://www.calmira.de/downloads/files/erwin/cal33src.zip مراجعه فرمایید.

با مراجعه به لینک http://www.calmira.de/screenshots/index.htm میتوانید نسخه های مختلف این سیستم عامل را همراه با عکسهایشان ببینید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *