سیستم عامل Zorin

سیستم عامل Zorin

یک سیستم عامل بر پایه اوبونتو لینوکس که اپن سورس و رایگان است. (نسخه پیشرفته آن پولی است!) این سیستم عامل برای کسانیکه به تازگی می خواهند با محیط سیستم عامل های لینوکس کار کنند، فضای مناسبی است و برنامه های مشترکی با سیستم عامل های بر پایه ویندوز دارد تا کاربران ویندوز در آن احساس غریبی نکنند. یکی از مهمترین اهداف ساخت این سیستم عامل به وجود آوردن محیطی مانند ویندوز با نرم افزارهای آن برای کاربران تازه کار لینوکسی بدون پیچیدگی های دیگر سیستم عامل های لینوکس است.

یکی از نکاتی که این سیستم عامل خیلی به آن اهمیت می دهد، امنیت بالای آن است تا جاییکه ادعا می شود به هیچ وجه ویروسی و  malwares ای به آن نفوذ نخواهد کرد.

Zorin دارای یک مشخصه دیگر به نام Look Changer است که می تواند محیط دسکتاپ را مانند سیستم عامل های ویندوز 7 و ویستا، سیستم عامل لئوپارد مکینتاش و اوبونتو لینوکس تغییر دهد و از این رو بسیار انعطاف پذیر است.

سرعت بالای این سیستم عامل یکی دیگر از مزایای آن است که سازندگان آن بر این ادعا هستند که سرعت کار کردن با Zorin بسیار بالاتر از Win 7 است. پشتیبانی از 55 زبان دنیا نیز مزیت دیگر آن است.

اگر از نرم افزارهای موجود در مخزن این سیستم عامل راضی نبودید، می توانید از منوی استارت آن Software Center را باز کنید و نرم افزارهای زیادی را به رایگان دانلود کنید یا بخرید.

مرورگر پیش فرض Zorin، مرورگر Chrome است که البته می توانید آنرا تغییر بدهید.

ابزار آفیس آن LibreOffice است.

موزیک پلیر آن Rhytmbox است.

ویرایشگر عکس آن gimp است.

برنامه ویرایش ویدئوی آن OpenShot Video Editor  است.

بازیهای موجود در مخزن آن نیز بسیار متنوع و زیبا است.

 

وب سایت رسمی سازنده: http://zorin-os.com

دانلود از وب سایت سازنده: http://zorin-os.com/free.html

این سیستم عامل نسخه 32 و 64 بیت دارد که در صفحه دانلود می توانید آنرا انتخاب نمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *