HADO: واقعیت های شگفت انگیز واقعیت افزوده که در حال تغییر ورزش هستند!

HADO: واقعیت های شگفت انگیز واقعیت افزوده که در حال تغییر ورزش هستند!

اولین تجربه برای ادغام دو و میدانی بدنی با فناوری واقعیت افزوده
در ورزش های واقعیت افزوده HADO مشاهده می شود که بازی چقدر می تواند فیزیکی باشد. این شبیه به وسطی است که بازیکنانی که در یک عرصه رقابت می کنند و می توانند از خم شدن و خم شدن برای جلوگیری از برخورد توپ های انرژی تیم مقابل استفاده کنند. رقبا می توانند به صورت یک به یک، دو به دو و یا سه به سه بازی کنند. هر تیم در یک طرف باقی می ماند. هدف ضربه زدن به تیم دیگر با بیشترین تعداد توپ انرژی است تا بتواند آن ها را از “زندگی” خود تخلیه کند و در طی یک رویداد به موقع امتیاز کسب کند. بازیکنان می توانند با سپر و موانع از خود دفاع کنند. اگر سپرها خراب شوند، ضعیف می شوند و درنهایت نیاز به شارژ مجدد نیز دارند. اگر بازی وسطی را به خاطر داشته باشید، تحرکات زیادی در HADO وجود دارد، دقیقا همان طور که در بازی سنتی وسطی وجود دارد. رفلکس سریع و هماهنگی لازم برای جلوگیری از برخورد در بازی وسطی وجود دارد. بازیکنان همچنین این گزینه را دارند که ویژگی های بازی خود را تغییر دهند تا از حالت دفاعی تری برخوردار شوند (سپرها قوی تر می شوند، اما زمان شارژ کندتر برای حمله) یا تهاجمی (زمان شارژ سریع بعد از حمله، اما سپرها ضعیف تر هستند). علاوه بر ضخامت سپر و سرعت شارژ، بازیکنان می توانند اندازه پرتاب را تغییر دهند. این تنظیمات باعث می شود بازیکنان مختلف در یک تیم بتوانند نقش های استراتژیک مختلفی را در این رقابت ها ایفا کنند.

واقعیت افزوده HADO
تجربه دیجیتالی توسط یک دستگاه AR امکان پذیر است که بازیکنان روی سر خود و یک سنسور حرکت اندازه گوشی هوشمندی را که روی مچ یا ساعد پوشیده شده است، فعال می کنند. بازیکنان قادرند بدون محدودیت هنگام تعامل با موارد دیجیتالی از طریق هدست واقعیت افزوده در محیط واقعی حرکت کنند. با این فناوری این ورزش فقط در خانه شما بازی نمی شود، بلکه در بیش از 60 ناحیه مختلف و در 15 کشور جهان است که فضای کافی را برای رقابت های مشابه سایر ورزش های بدنی مانند والیبال و بسکتبال به وجود می آورد. همچنین فناوری واقعیت افزوده از وزن کمتری برخوردار است، بنابراین بازیکنان می توانند بدون احساس وزن زیاد، حرکت کنند. امکانات مجاز از طریق واقعیت افزوده باعث می شود برنامه های کاربردی برای ورزش الکترونیکی HADO نامحدود باشد.

آمادگی جسمانی با HADO
HADO به بازیکنانی نیاز دارد که از نظر بدنی چابک هستند و مهارت بازی نیز دارند. بازیکنانی که در این بازی موفق شوند، در حین حرکت، خم شدن و چمباتمه زدن در حرکت مداوم خواهند بود تا از توپ های پرتاب شده توسط تیم دیگر فرار کنند. وقتی بازیکنان توپ ها را شلیک می کنند، از حرکات مشت زدن استفاده می کنند. بازیکنان باید از هماهنگی چشم و دست بسیار خوبی برخوردار بوده و در مسدود کردن انواع زوایا نیز مهارت داشته باشند. بازی های واقعیت افزوده مانند Sparc و Audioshield وجود دارند که می توانند به بازیکنانی که آموزش هماهنگی با چشم و دست را نیاز دارند، کمک کنند تا در HADO خوب باشند.

گسترش جهانی
HADO چندین رقابت و رویداد را در آسیا برگزار کرده است، از جمله مسابقات مسابقات جام جهانی HADO که برترین بازیکنان جهان به عنوان قهرمان جهانی HADO برای یک جایزه نقدی رقابت می کنند. برنامه هایی برای گسترش جهانی تا سال 2020 وجود دارد. در حال حاضر 600000 کاربر ورزش HADO را تجربه کرده اند.

HADO  در سال 2019 نیز یک لیگ حرفه ای واقعیت افزوده در ژاپن راه اندازی می کند. مسابقات هر هفته برنامه ریزی شده و به برندگان جوایز نقدی اهدا می شود. اولین فصل رسمی لیگ برتر فوتبال در سه ماهه سوم سال 2019 آغاز می شود.

با توجه به این که این مفهوم جدید ورزشی الکترونیکی محبوبیت خود را پیدا می کند، ممکن است یک عرصه HADO در نزدیکی شما باز شود، جایی که شما قادر خواهید بود با سایر بازیکنان به صورت محلی رقابت کنید تا ببینید چه چیزی در این زمینه وجود دارد.  همچنین می توانید YouTube از پیوند https://m.youtube.com/watch?v=REBPXwx24kA  بازی که توسط افراد مختلف انجام می شود را مشاهده نمود.

Meleap نه تنها با خلق HADO و با به دست آوردن قلمروهای مجازی و فیزیکی، رویاهای کودکی بسیاری را تحقق بخشید، بلکه آن ها ثابت کردند که فناوری AR و ورزش های ورزشی می توانند برای یک تجربه کاملا جدید ترکیب شوند. تماشای این برنامه جالب خواهد بود زیرا دیگران این مفاهیم را در سایر مسابقات ورزشی به کار می گیرند و از موارد مختلفی در صنایع گوناگون استفاده می کنند.

www.nn4e.com
nn4e@aol.com
شناسه تلگرام @nimanamira
09360703858
کانال تلگرام https://t.me/nn4enamira
کانال تام تام https://tt.me/nn4enamira
کانال تلپادو http://telepado.me/1/nn4enamira
اینستاگرام https://www.instagram.com/nn4enamira

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *