چه کارهای می توان با گوشی های قدیمی Android انجام داد؟!

اگر گوشی جدید خریداری کرده‌اید و نمی‌دانید با گوشی قدیمی خود چه کنید، می‌ توانید به جای فروختن آن، گوشی قدیمی را به یک ابزار مفید تبدیل نمایید!

با آمدن گوشی‌ های اندروید جدید و جذابی که اخیرا تولید شده‌اند و برخی از آن‌ها مانند گلکسی Z فلیپ، تاشو هستند یا مانند موتورولا Razr،حس نوستالوژیک را هم به شما منتقل می‌ کنند، ممکن است وسوسه شوید که گوشی اندروید قدیمی خود را به ابزاری مفید و کاربردی تبدیل نمایید. البته فروش یا معاوضه با گوشی جدید هم رویکرد بدی نیست و می‌ تواند هزینه‌ های شما را کاهش دهد. ولی ما در این جا به موارد استفاده‌ ای خواهیم پرداخت تا بتوان از گوشی‌ های قدیمی هم استفاده مفید نمود. پس اگر گوشی موبایلتان قدیمی است و از فروش آن پول چندانی عایدتان نمی‌ شود، می‌ توانید آن را به یک موس بیسیم تبدیل کرده یا از آن به عنوان یک دوربین امنیتی بهره بگیرید و آن را تبدیل به دستگاهی کنید که مورد نیازتان است. گذشته از این، گوشی‌ های هوشمند، رایانه‌ های قدرتمند و کوچکی هستند که دارای فضای ذخیره‌ سازی و دوربین هم هستند، پس قابلیت تبدیل شدن به بسیاری از وسایل مورد نیاز ما را خواهند داشت.


گوشی قدیمی خود را به یک وسیله بازی تبدیل کنید!

با نصب Nintendo Game Boy، می‌ توانید با گوشی اندروید خود در هر کجا که هستید بازی ویدیویی انجام دهید. تمام چیزی که برای این کار نیاز دارید یک گوشی اندروید سازگار و یک دستگاه Hyperkin Smartboy است. برای اجرای این بازی‌ ها، باید کارتریج مربوط به این بازی‌ ها را خریداری کنید و بر روی گوشی خود نصب کنید.


استفاده از گوشی اندروید به عنوان یک ریموت!

داشتن یک ریموت برای انجام تمام کارها بسیار خوب و عالی است و با آن می‌ توان تمام کارها را با یک دستگاه موبایل انجام داد و تمام دستگاه‌ های الکترونیکی را کنترل نمود. برای این کار نیاز است اپلیکیشن iRule را دانلود و نصب کرده و سپس گوشی موبایل خود را با تمام دستگاه‌ ها مانند Apple TV، Xbox One و Roku همگام‌ سازی کنید.

علاوه بر این‌ ها، اگر در منزل لامپ‌ های هوشمند دارید، می‌ توانید گوشی خود را با آن‌ ها هم همگام‌ سازی نمایید. با انجام این کار، دیگر نیاز نخواهید داشت هر لحظه به دنبال کنترل تلویزیون و دستگاه‌ های دیگر بگردید و تنها با گوشی موبایلتان دستگاه‌های الکترونیکی را کنترل خواهید کرد.

گوشی اندروید قدیمی


گوشی اندروید خود را به گوگل Home تبدیل کنید!

می‌ توانید از گوشی هوشمند خود به عنوان یک اسپیکر هوشمند استفاده کنید که نیاز به دانلود هیچ گونه نرم‌افزار اضافی هم ندارد. برای این کار، اندروید خود را به نسخه‌ های جدیدتر بروز کنید. دستیار صوتی گوگل با گفتن “Hey Google” فعال می‌ شود و می‌ توانید از آن استفاده نمایید. فقط کافیست یک اسپیکر بلوتوثی را با گوشی خود جفت کنید و اطمینان حاصل کنید که هر دو دستگاه به طور همزمان فعال و روشن هستند. در این لحظه دستگاه شما حاضر است تا در هر زمانی به فرمان‌ های شما گوش داده و دستوراتتان را اجرا کند. نکته خوب ماجرا این است که با انجام این کار، شما در حدود 129 دلار، صرفه جویی کرده‌ اید و نیازی به خرید دستگاه Google Home ندارید.


گوشی اندروید شما می‌تواند یک دوربین امنیتی خانگی باشد!

با تبدیل گوشی قدیمی خود به یک دوربین خانگی، احساس امنیت بیشتری کنید! برای شروع، می‌ توانید یک نرم‌افزار دوربین مانند Alfred را نصب کرده و در حین کار در محل کار خود، وضعیت منزل را هم بررسی نمایید. فقط کافیست گوشی رادر جایی قرار دهید که مطمین شوید دید خوبی را از منزلتان دارد. حتی می‌توانید هنگامی که در خانه حضور دارید، گوشی را در محل ورودی منزل خود نصب کنید تا ببینید چه کسی در خانه‌ تان را می‌ زند و تمام فعالیت‌ های مشکوک اطراف خانه را رصد کنید.

گوشی اندروید قدیمی


از گوشی قدیمی خود برای نظارت بر فرزندانتان استفاده کنید!

به جای این که به محل خواب نوزاد خود رفته و او را بررسی کنید، در صورت شنیدن هر گونه صدایی، می‌ توانید با گوشی قدیمی خود کودک را بررسی کنید تا مطمئن شوید خوابیده است یا حالش خوب است. با قرار دادن گوشی در محل مناسب و نصب نرم افزار اسکایپ بر روی آن، می‌ توانید با گوشی فعلی خود، کودکتان را زیرنظر بگیرید. همین طور می‌ توانید از نرم‌افزارهایی که مخصوص این کار طراحی شده‌ اند، مانند Dormi هم استفاده کنید که رتبه‌ بندی آن در بین سایر نرم‌ افزارها بالاتر است. قطعا حس بهتری خواهید داشت وقتی بتوانید کودک خود را وقتی در حال کار هستید، ببینید.


گوشی اندروید خود را به موس بیسیم تبدیل نمایید!

حتما برای شما هم پیش آمده که موس بیسیم شما وقتی در حال کار با آن هستید، به یکباره قطع شده یا از کار بیفتد. داشتن یک گوشی اندروید به شما کمک خواهد کرد تا یک موس جایگزین و پشتیبان هم داشته باشید. برای این کار نیاز است نرم‌ افزار Remote Mouse را نصب کنید. پس از نصب نرم‌ افزار، گوشی و کامپیوتر خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل کنید و دیگر با موس‌ های قدیمی خود خداحافظی کنید. این گوشی را در نزدیک لپ‌ تاپ خود نگهدارید تا هر زمان که به آن نیاز داشتید از آن به عنوان یک موس استفاده کنید.

گوشی اندروید قدیمی


از گوشی قدیمی خود به عنوان یک پخش کننده موزیک استفاده کنید!

با استفاده از گوشی قدیمی خود به عنوان پخش کننده موزیک، می‌ توانید موزیک‌ هایی که روی گوشی جدیدتان دارید را پاک نمایید تا فضای ذخیره‌ سازی آن برای مصارف دیگر آزاد شود. بر روی گوشی قدیمی هم تنها اپلیکیش مورد نیاز، یک نرم‌ افزار پخش کننده موسیقی خواهد بود. با قرار دادن یک حافظه جانبی در گوشی قدیمیتان می‌ت وانید تمام موسیقی‌ های دلخواه و مورد علاقه‌تان را بر روی آن ریخته و در زمان‌ هایی که میهمانی دارید، آن را به اسپیکر خود وصل کنید و از موسیقی لذت ببرید. نکته مهم دیگر این است که شما می‌ توانید گوشی را در محلی رها کنید و نگران تماس‌ ها و پیام‌ های دریافتی نباشید و شاهد قطع صدای موسیقی در حین پخش نخواهید بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *