Web 3.0 و ارز دیجیتال

فناوری بلاکچین اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده است و اینترنت یکی از حوزه های منحصر به فردی است که انتظار می رود رشد کند. در حالی که بیشتر کشورهای جهان تلاش می کنند راه های جدیدی برای سرمایه گذاری در بلاکچین و ارزهای دیجیتال ایجاد کنند، وب 3.0 قرار است به پایه چیزی بسیار بزرگ تر از آن چه صنعت فناوری اطلاعات تصور می کرد تبدیل شود! وب 3.0 نسل جدیدی از اینترنت است که آرزو دارد نسخه غیرمتمرکز دنیای مجازی باشد. هدف آن شفافیت است و کاربران در آینده به تعداد نامحدودی از منابع، محتوا و توافقات دسترسی خواهند داشت. توکن‌ های وب ۳.۰، پروژه‌ های غیرمتمرکز هستند که از قراردادهای هوشمند برای خودکارسازی تراکنش‌ ها در سراسر اینترنت استفاده می‌ کنند. در نتیجه، در این جا لیستی از برترین ارزهای رمزنگاری شده وب 3.0 وجود دارد که در تلاش برای ساخت فناوری جدید هستند و باید در اسرع وقت اجرا شوند.

وقتی صحبت از وب 3.0 به میان می آید، متوجه خواهید شد که رمزارزها نیز در این حوه اغلب ذکر شده است. این به این دلیل است که بسیاری از پروتکل های وب 3.0 به شدت به ارزهای دیجیتال متکی هستند. در عوض، به هر کسی که می‌ خواهد به ایجاد، اداره، مشارکت یا بهبود یکی از پروژه ها کمک کند، یک انگیزه پولی (توکن ‌ها) ارائه می‌ کند. توکن های وب 3.0 دارایی های دیجیتالی هستند که با چشم انداز ایجاد یک اینترنت غیرمتمرکز مرتبط هستند. این پروتکل ‌ها ممکن است خدمات مختلفی مانند محاسبات (رایانش)، پهنای باند، ذخیره‌ سازی، شناسایی، میزبانی و سایر خدمات آنلاینی را که قبلا توسط ارائه ‌دهندگان رایانش ابری انجام می ‌شد، ارائه دهند. به عنوان مثال، پروتکل Livepeer که مبتنی بر اتریوم است، بازاری را برای ارائه دهندگان زیرساخت ویدئو و برنامه های کاربردی استریم فراهم می کند. به طور مشابه، Helium مصرف ‌کنندگان و کسب‌ و کارهای کوچک را تشویق می ‌کند تا پوشش بیسیم را تامین و تایید کنند و داده ‌های دستگاه را از طریق شبکه با استفاده از بلاکچین و توکن‌ ها ارسال کنند. مردم می توانند با مشارکت در پروتکل از راه های مختلف، چه فنی و چه غیر فنی، امرار معاش کنند. مصرف کنندگان این سرویس معمولا برای استفاده از پروتکل هزینه می پردازند، دقیقا مانند این که به یک ارائه دهنده ابری مانند خدمات وب آمازون پرداخت می کنند. مانند بسیاری از اشکال تمرکززدایی، واسطه‌ های بی ‌نیاز و اغلب بیهوده حذف می ‌شوند. علاوه بر این، وب 3.0 به شدت به توکن‌ های غیرقابل تعویض  (NFT)، ارزهای دیجیتال و دیگر موجودیت ‌های بلاکچین متکی است. به عنوان مثال، Reddit در تلاش است تا با ایجاد مکانیزمی برای استفاده از رمزارزهای رمزنگاری شده به وب 3.0 نفوذ کند تا به کاربران اجازه دهد اساسا بخش هایی از جوامع محلی را که در آن شرکت می کنند، کنترل کنند. مفهوم این است که کاربران از «امتیازات انجمن» استفاده می‌ کنند، که با ارسال پست در یک subreddit خاص، کسب می ‌کنند. سپس کاربر بر اساس تعداد کاربرانی که به یک پست خاص رای مثبت یا منفی داده اند امتیاز می دهد.این به سادگی یک نسخه بلاکچین Reddit Karma است. این امتیازات اساسا می توانند به عنوان سهام رای استفاده شوند و به کاربرانی که مشارکت قابل توجهی داشته اند، اجازه می دهند تا در انتخاب هایی که بر جامعه تاثیر می گذارد، نظر بیشتری داشته باشند. از آن جایی که این نقاط در بلاکچین ذخیره می شوند، صاحبان آن ها کنترل بیشتری روی آن دارند. آن ها را نمی توان به سادگی از بین برد و آن ها شما را دنبال می کنند. اگر بخواهیم منصف باشیم، این فقط یک مورد استفاده است، نسخه شرکتی یک ایده Web 3.0 که به نام سازمان ‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs) شناخته می ‌شود که از توکن‌ ها برای توزیع یکنواخت ‌تر مالکیت و اختیارات تصمیم‌ گیری، استفاده می ‌کنند.

Helium – HNT

هلیوم یک شبکه اینترنت اشیا مبتنی بر بلاکچین غیرمتمرکز است که از یک شبکه جهانی از هات اسپات های بیسیم کم انرژی برای پخش داده ها از طریق امواج رادیویی ذخیره شده در بلاکچین استفاده می کند. این شبکه از تکنیک جدیدی به نام اجماع اثبات پوشش استفاده می کند تا اطمینان حاصل شود که هات اسپات ها، پوشش بیسیم واقعی را ارائه می دهند. (اطلاعات بیشتر از وب سایت Nitbico: http://nitbico.com/?p=10098)

FLUX

هدف Flux این است که مبنایی برای توسعه دهندگان ایجاد کند تا این تکرار وب بعدی را ایجاد کنند. کاربران می توانند از Flux برای ایجاد برنامه های Web 3.0 و پروژه های غیرمتمرکز استفاده کنند که متعاقبا می توانند آن ها را در چندین شبکه توزیع کنند. FluxOS، یک سیستم عامل غیرمتمرکز که فقط برای کاربران Flux طراحی شده است، این کار را حتی کارآمدتر می کند. همچنین بلاکچین آن به‌ عنوان سرویس (BaaS) را ارائه می‌ کند که یک سرویس قابل مقایسه با SaaS است.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/flux.jpg

FileCoin – FIL

Filecoin کابینه بایگانی دنیای وب 3.0 است. این یک شبکه ذخیره سازی غیرمتمرکز است که ممکن است به عنوان جایگزین ایمن برای ذخیره سازی ابری متمرکز و همچنین منبع درآمد غیرفعال استفاده شود. Filecoin ممکن است تقریبا هر داده ای از جمله صدا، ویدیو، عکس های ثابت و متن را در خود نگه دارد. همچنین ادعا می کند که به اندازه کافی ایمن است تا داده های حساس تر مانند سوابق و اطلاعات محرمانه شرکت را نگهداری کند.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/filecoin.png

Polkadot – DOT

پولکادات یکی از شناخته شده ترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار است، اگرچه بسیاری از سرمایه گذاران نمی دانند که این یک ابتکار وب 3.0 است. این شبکه به دنبال مقیاس ‌پذیری شناخته می ‌شود و در مقایسه با اتریوم، از نظر هزینه‌ های پایین و سرعت سریع بهتر از اتریوم است. DOT را می توان به دلیل رتبه برتر و افزایش تدریجی ارزش بازار، رهبر بازار و پیشرو بخش اینترنت غیرمتمرکز دانست.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/polkadot.jpg

BitTorrent – BTT

بیت تورنت اولین و قدرتمندترین شبکه همتا به همتا در جهان است. فایل ‌های بزرگ به قطعاتی تقسیم می‌ شوند و با این فرمت از طریق اینترنت ارسال می ‌شوند، سپس دوباره در یک فایل واحد در رایانه گیرنده جمع ‌آوری می‌شوند. همه کسانی که فایل را از شبکه دانلود می کنند، به طور خودکار به فرایند توزیع، می پیوندند.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/btt.jpeg

Zcash – ZEC

ZCash  توسط کنسرسیومی از دانشمندان MIT از جمله دکتر جان هاپکینز و سایر سازمان ‌های معتبر علمی به عنوان یکی از اولین ارزهای دیجیتال متمرکز بر حریم خصوصی ایجاد شد. با کمال تعجب، این سکه حریم خصوصی مبتنی بر هسته بیتکوین بود، با این تفاوت که دارای ویژگی حفظ حریم خصوصی است.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/zcash.jpg

Kusama – KSM

سرمایه گذاری در کوساما مانند یک مسیر انحرافی از طریق پولکادوت است و به دلیل رکوردهای اثبات شده آن در موفقیت پاراچین ها، قرار است انجام شود. درست مانند  DOT، توسعه دهندگان برای به دست آوردن جایگاهی در شبکه Kusama از طریق مزایده پاراچین با یکدیگر رقابت می کنند. کارشناسان، کوساما را یک سرمایه گذاری کوتاه مدت سودآور می دانند، زیرا شبکه ای قدیمی تر و قوی تر است.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/kusama.png

Livepeer – LPT

Livepeer  یک شبکه پخش ویدئو غیرمتمرکز است که بر روی بلاکچین اتریوم ساخته شده است.. ایمن و مقرون به صرفه ترین مشارکت بازیگران مختلف در اکوسیستم جریان است. این به طور عمده به دو هدف می پردازد: توزیع ویدیوی بلادرنگ و تشویق مشارکت در شبکه.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/livepeer.png

Ocean Protocol – OCEAN

OCEAN  رمزارز دیگری است که تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت راه حل Web 3.0 را ارائه می دهد. این پروتکل چندین ابزار را توسعه داده است که برای توسعه برنامه های Web 3.0 مورد نیاز است. این پروتکل همچنین بر تمرکززدایی از مفهوم اشتراک گذاری داده در اینترنت و دسترسی در هنگام برخورد با داده ها تمرکز دارد.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/OceanProtocol.jpeg

Kadena – KDA

Kadena  یک پروتکل بلاکچین لایه یک مقیاس پذیر PoW است که گفته می شود به لطف استفاده از زنجیره های مغزی، می تواند تا 480000 تراکنش در ثانیه (TPS) را پردازش کند. برخلاف ارز دیجیتال برتر بیتکوین، کادنا قابلیت‌ های قرارداد هوشمندی مشابه آن چه در اتریوم دارد را ارائه می ‌کند.

http://www.nn4e.com/amozeshi_pix_main/kadena.jpg

———————————————-

مطالب مرتبط: Web1Web2Web3

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *