تحلیل BTC – بیتکوین: 3 مرداد 1401 – ساعت 17

بیتکوین پیشتاز بازار ارزهای دیجیتال است و هر بار که حرکتی انجام می دهد، عملکرد هر آلتکوین دیگری را منعکس می کند. طبیعتا در ساختار فعلی بازار، سرمایه گذاران به دنبال فرصت های سودآوری هستند. علاوه بر این، تحلیل زنجیره‌ ای شبکه BTC نشان می‌ دهد که ۲۸ هزار دلار می‌ تواند سطح قابل‌ توجهی برای همه سرمایه‌ گذاران باشد. مبنای هزینه دارنده کوتاه مدت (STH) که یک شاخص مهم در نشان دادن اعتقاد سرمایه گذاران است، در حال حاضر یک اینچ پایین تر از سطح ایده آل است. به عنوان یک مقاومت در برابر اقدام قیمت، مبنای هزینه STH باید موقعیت خود را به حمایت تبدیل کند. این به بیتکوین کمک می کند تا از ضررهای اخیر خود بازگردد.

در یک بازار رو به کاهش، مبنای هزینه STH نباید در برابر مقاومت باشد، زیرا نزولی را تشدید می کند. بنابراین، منجر به کاهش بیشتر. در سال 2018، زمانی که بیتکوین وضعیت مشابهی را تجربه می کرد، روند نزولی بیش از یک سال ادامه داشت تا این که بیتکوین از بیش از 10 هزار دلار به حدود 5 هزار دلار کاهش یافت. در زمان انتشار این پست، بیتکوین نزدیک به 22 هزار دلار معامله می شد که پایین ترین قیمت از ژانویه 2021 است. بنابراین، اگر این اندیکاتور موقعیت خود را تغییر ندهد، آن را به شدت مستعد کاهش بیشتر می کند. همین اتفاق تنها زمانی رخ می دهد که بیتکوین بتواند حدود 23.8 درصد افزایش یابد و از مرز 28 هزار دلار عبور کند، که با مبنای هزینه STH مطابقت دارد.

از آن جایی که روند صعودی که در دو هفته گذشته فعال بوده، قدرت خود را از دست داده است، شانس افزایش بیت کوین تا آن نقطه بسیار اندک است. و این با افت شاخص میانگین جهت گیری (ADX) به زیر آستانه 25.0 تأیید می شود. بیتکوین خط میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA) (آبی) را به عنوان پشتیبانی حفظ کرده است. اما ممکن است همان را از دست بدهد زیرا فشار خرید به طور قابل توجهی کاهش یافته است. همانطور که در نمودار قابل مشاهده است، انباشت روزانه با حاشیه زیادی کاهش یافته است. این می تواند بازپس گیری 28 هزار دلار را برای بیت کوین دشوارتر کند.

مطالعه از وب سایت نیتبیکو: http://nitbico.com/?p=18996

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *