چند نکته مهم راجع به بیت کوین: 21 فروردین الی 27 فروردین 1402

بیت کوین هفته را روی پایه ای محکم آغاز می کند، زیرا گاوها قیمت بیت کوین را به بالاترین حد بسته شدن هفتگی 10 ماهه می فرستند. پس از یک هفته نسبتا آرام، نوسانات لحظه آخری معامله گران را از احتمال حمله مجدد به مقاومت 30000 دلاری هیجان زده کرده است – اما چیزهای زیادی مانع از آن می شود. در هفته ای که قرار است یک هفته مهم از انتشار داده های اقتصاد کلان باشد، چاپ شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه مارس در تاریخ 12 آوریل همراه با بینش های تازه در مورد سیاست فدرال رزرو قرار می گیرد. ارتقای اتریوم شانگهای هم به آن اضافه می شود و این یک دستورالعمل برای نوسانات است. واکنش بیت کوین چگونه خواهد بود؟ داده‌ها نشان می‌دهند که همبستگی‌ های نوسان بین بزرگ ترین ارز دیجیتال و دارایی‌ های ریسک سنتی، معکوس می‌ شوند، در حالی که داده‌ های احساسات همچنین نشان می‌ دهد که اشتهای کمی برای فروش ناگهانی در میان پایه‌ های هولدرها وجود دارد.

وقتی صحبت از تاثیر CPI بر عملکرد دارایی می شود، محیط تا حدودی پیچیده است. در حالی که معامله‌ گران می‌ خواهند تورم سریع‌ تر از آن چه انتظار می‌ رفت کاهش یابد، خود فدرال رزرو هم چنان مخالف است و ماه گذشته تایید کرد که افزایش بیشتر نرخ بهره ممکن است مناسب باشد. با این حال، یک واگرایی بین فدرال رزرو و بازارها به همان اندازه مشهود است، با احساسات شروع به نشان دادن این است که فدرال رزرو به سادگی معتقد نیست که افزایش نرخ بهره برای مدت طولانی تری ادامه خواهد داشت. بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، نشست ماه آینده FOMC احتمالا با افزایش 0.25 درصدی مکرر پایان خواهد یافت. این شانس‌ ها بسیار انعطاف‌ پذیر هستند و بلافاصله به انتشار داده‌ های کلان جدید، از جمله CPI، واکنش نشان می‌ دهند.

برای جیمز چوی، تحلیلگر اقتصاد کلان و بازار سهام، ماجرای تورم جنبه دیگری نیز دارد، یکی شامل یک باد مخالف سنتی برای ارزهای دیجیتال است: دلار آمریکا. او در 10 آوریل هشدار داد که انتشار این هفته باعث افزایش قدرت دلار در یک سقوط آزاد سه ماهه خواهد شد و راه را برای کاهش احتمالی بیشتر دارایی های ریسک هموار می کند. او در مورد نمودار شاخص دلار آمریکا (DXY) که در ابتدا در اواخر سال 2022 به اشتراک گذاشته شد، اظهار داشت: “به نظر می‌ رسد مردم نمی‌ دانند که دلار دلار DXY در 3 ماه آینده چگونه کاهش خواهد یافت.”

برخی دیگر به درآمدهای بانکی در سه ماهه اول به عنوان منبع واکنش های بالقوه بازار زانو تند نگاه می کنند، از جمله جیم بیانکو، رئیس شرکت تحلیل کلان Bianco Research. بیانکو در بخشی از یک تفسیر توییتری، پیش‌بینی کرد که درآمد «بیشتر از CPI» خواهد بود.

داده‌ ها نشان می‌ دهد اگر نوسان چیزی است که معامله‌ گران می‌ خواهند، مسلما آن‌ ها در حال حاضر آن را به وفور دارند. با توجه به منبع داده‌ های بازار Kaiko، بیت‌ کوین از نظر نوسانات در مسیری واگرا از سهام قرار دارد و در حالی که NASDAQ سرد می‌ شود، اقدام را افزایش می‌ دهد. وقایع ماه گذشته که حول محور بحران بانکی در حال گسترش ایالات متحده بود، کافی بود تا “شکاف” بین بیت کوین و نوسانات 30 روزه NASDAQ را به بالاترین سطح خود در یک سال برساند.

داده‌ های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌ دهند که بیت‌ کوین در تعطیلات هفتگی 9 آوریل یک سورپرایز دیرهنگام ارائه کرد، با BTC/USD که در آخرین لحظه سود خود را به دست آورد تا شمع را در Bitstamp کمی بالاتر از 28300 دلار ببندد.

این به خودی خود قابل توجه است، زیرا خرس ها به طور مداوم از بازگشت به سطوح پایین تر محروم می شوند. میشائل ون دی پوپ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت تجاری Eight، به عنوان بخشی از آخرین تحلیل خود نوشت: “بیت کوین هم چنان بخش پایینی حمایت را در اختیار دارد و هم چنان مسیر را دنبال می کند.”

در طول بسته شدن، BTC/USD موفق شد قبل از بازگشت به زیر سطح بسته شدن، به بالاترین سطح محلی 28540 دلار برسد. ون دو پوپ همچنان نسبت به چشم انداز کوتاه مدت خوشبین است. بیت کوین در پشتیبانی ادغام شد و به 28500 دلار رسید. آزمایش دیگری با قیمت 28600 تا 29000 دلار و به احتمال زیاد به طور قابل توجهی شکست خواهیم خورد.»

از آن جایی که تسلط بر بازار بیت کوین شاهد بازگشت به شکل است، بیت کوین ممکن است در این هفته شاهد یک منبع داخلی اصطکاک باشد، زیرا اتریوم برای گذر از هارد فورک خود در شانگهای آماده می شود.

تحلیلگران به طور کلاسیک در مورد این که فشار سمت فروش ناشی از اتریوم چقدر می تواند شدید باشد، اختلاف نظر دارند. برخی هوشیاران استدلال می‌ کنند که انگیزه‌ های کمی برای خروج از بازار برای دارندگان وجود خواهد داشت. حساب تحلیلی The Modern Investor در توییتر خلاصه کرد: «برای کسانی که به دنبال «فروش اخبار» پس از ارتقای شانگهای هستند، ETH سهامدار حدود ۱ سال طول می‌ کشد تا به طور کامل باز شود، این امر بر اساس اولویت اول خواهد بود.”

در حالی که ETH/USD اخیرا به بالاترین سطح خود از ماه آگوست رسیده است و تلاش می‌ کند تا 2000 دلار را ربوده باشد، ETH/BTC در تلاش است تا از پایین‌ ترین سطح ده ماهه خود خارج شود.

علیرغم این که احساسات بازار کریپتو در «طمع‌ آمیزترین» خود از زمان بالاترین سطح تاریخ BTC/USD در نوامبر 2021 بوده است، سیگنال‌ های دلگرم‌ کننده‌ ای از طرف دارندگان وجود دارد. معامله‌ گران بیت‌ کوین انتظار دارند «حرکت بزرگی» در آینده به‌ عنوان یکسان شدن قیمت بیت‌ کوین در ۲۸ هزار دلار باشد این به لطف شرکت تحقیقاتی Santiment است که در آخر هفته به روند مداومی اشاره کرد که بازتاب اقدامات هدلر از اوایل همان سال است، زیرا بیت کوین به سمت قلمرو قیمت ناشناخته حرکت می کند. در این بیانیه آمده است: “نرخ افزایشی از دارندگان بیت‌ کوین وجود دارد، زیرا به نظر می‌ رسد معامله‌ گران به طور فزاینده‌ ای از حفظ کیف‌ های خود برای بلندمدت راضی شده‌ اند.”

در طول سه ماهه اول 2021، “طمع” بازار ارزهای دیجیتال بسیار شدیدتر بود، به طوری که شاخص ترس و طمع رمزنگاری بیشتر زمان را نزدیک به حداکثر سطوح خود می گذراند – به طور سنتی هشداری مبنی بر این که یک اصلاح در شرف وقوع است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *