آموزش استفاده از صرافی BingX

بهترین صرافی خارجی برای ایرانی‌ها در بازار کریپتوکارنسی کدام است؟ اگر بتوان پاسخ مناسبی برای این پرسش پیدا کرد، بزرگ‌ترین ابهام بین تریدرهای ایرانی فعال در بازار ارزهای دیجیتال برطرف می‌شود. بسیاری از صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را در فهرست تحریم خود قرار داده‌اند. به همین دلیل، تعداد گزینه‌های پیش روی معامله‌گران ایرانی محدود است. بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد که صرافی BingX یکی از بهترین صرافی‌های خارجی بدون احراز هویت است که معامله‌گران ایرانی بدون نگرانی از مسدود شدن حساب کاربری می‌توانند در آن فعالیت کنند. در این مطلب، ضمن نقد و بررسی صرافی بینگ ایکس، قصد داریم به آموزش BingX بپردازیم.

معرفی صرافی BingX

صرافی BingX که در سال ۲۰۱۸ تأسیس شد، با عنوان نوعی صرافی اجتماعی ارز دیجیتال شناخته می‌شود؛ صرافی که خدمات معاملاتی اسپات (Spot)، مشتقات (Derivatives)، و … را در بیش از صد کشور در سراسر جهان ارائه می‌دهد. BingX با شعار باز کردن قفل بازار در حال رشد ارزهای دیجیتال برای همه، با وصل کردن شما به معامله‌گران حرفه‌ای و متخصص و ایجاد بستری برای سرمایه‌گذاری به روشی ساده، جذاب، و شفاف و با هدف تسریع امور مالی دیجیتال از طریق تکنولوژی، خود را صرافی مردم معرفی می‌کند. تیم بنیان‌گذار و مدیریت صرافی BingX، شامل متخصصانی پیش‌گام از شرکت‌های برتر ریسک‌پذیر (VC) و مؤسسات مالی مانند J.P. Morgan و شرکت‌های اینترنتی پیشرو مانند Google،Tencent  و Alibaba است.

BingX نوعی مؤسسه خدمات مالی دیجیتال بین‌المللی است که شعبه‌هایی در آمریکای شمالی، کانادا، اتحادیه اروپا، هنگ‌کنگ و تایوان دارد. همچنین، این صرافی برای فعالیت در کشورهای دیگری که در آن‌ها خدمات خود را ارائه می‌دهد یا هر شکلی از تجارت را در آن‌ها انجام می‌دهد، تأییدیه‌های نظارتی لازم را دریافت کرده است.

بررسی صرافی BingX

یکی از موضوعات مهمی که در انتخاب هر صرافی برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال باید مدنظر قرار داد، ارزیابی نقاط ضعف و قوت آن است. هر تریدر بسته به استراتژی‌های معاملاتی خود، به دنبال اهداف خاصی است؛ بنابراین، باید کیفیت پلتفرم‌های معاملات گوناگون را بر اساس اهداف شخصی خود با یکدیگر مقایسه کند. در این زمینه، فهرستی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی BingX  را آماده کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

  • اپلیکیشن بینگ ایکس در دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس عموم قرار دارد.
  • بیش از ۳۵۰ ارز دیجیتال در بازارهای اسپات و فیوچرز این صرافی قابل معامله‌اند.
  • تعداد کاربران این صرافی بیش از پنج میلیون نفر از سراسر جهان است.
  • حجم معاملات روزانه در بینگ ایکس، به‌طور متوسط از ۷/۳ میلیارد دلار فراتر رفته است.
  • کارمزد معاملات آن در مقایسه با صرافی‌های دیگر رقابتی‌تر است.
  • پلتفرم دمو صرافی BingX برای آموزش و تمرین کردن کاربران تازه‌کار عرضه شده است.
  • امکان اتصال BingX به تریدینگ ویو و معامله کردن از طریق آن سایت برای عموم کاربران فراهم است.
  • پلتفرم کپی تریدینگ صرافی بینگ ایکس به‌صورت رایگان برای معاملات اسپات و فیوچرز در اختیار کاربران قرار دارد.
  • ربات تریدینگ صرافی بینگ ایکس به‌صورت رایگان برای معاملات اسپات و فیوچرز در اختیار تریدرهاست.

در کنار تمام امکانات و ویژگی‌های مثبت یادشده، قابلیت مهمی BingX را از دیگر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال متمایز می‌کند. در این پلتفرم معاملاتی از مکانیزم اثبات ذخیره (Proof of Reserve) به صورت ۱۰۰ درصد استفاده می‌شود؛ به این معنی که صرافی تضمین می‌کند به‌ازای تمام موجودی معامله‌گران در حساب‌های کاربری‌شان، ارز دیجیتال در اختیار دارد؛ یعنی حتی اگر تمام کاربران یک‌باره بخواهند همه موجودی خود را برداشت کنند، بینگ ایکس می‌تواند مطالبات آن‌ها را پرداخت کند.

آموزش ثبت نام در صرافی BingX

صرافی BingX در قالب نسخه وب و اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند، خدمات مالی ارائه می‌دهد. اپلیکیشن موبایل این صرافی برای دو سیستم‌عامل Android و IOS عرضه شده است و با مراجعه به وب‌سایت صرافی یا App Store در گوشی‌های IOS و Google Play در گوشی‌های Android، می‌توانید این اپلیکیشن را دانلود و در صرافی BingX ثبت‌نام کنید. همچنین، در مقاله جداگانه‌ای مفصل به آموزش اپلیکیشن موبایل صرافی Bingx پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را هم مطالعه کنید. در روند آموزش صرافی بینگ ایکس، لازم است به مراحل ثبت‌نام در این صرافی از طریق نسخه وب اشاره کنیم.

وارد وب‌سایت صرافی BingX شوید. در صفحه اصلی سایت، روی گزینه Register در بالای صفحه کلیک کنید.

ایمیل خود را وارد کنید و برای حساب کاربری خود یک کلمه عبور امن که شامل حروف و اعداد باشد انتخاب کنید.

با انتخاب نحوه ثبت‌نام (ایمیل یا شماره تلفن)، صرافی کدی را به آدرس ایمیل یا شماره تلفن واردشده می‌فرستد در مرحله بعدی، با تکمیل پازل و وارد کردن کد دریافت‌شده، ثبت‌نام خود را در صرافی کامل کنید.

آموزش احراز هویت در صرافی BingX

صرافی بینگ ایکس تا زمان نگارش این مقاله هیچ محدودیتی برای کاربران ایرانی ایجاد نکرده است؛ حتی معامله‌گران ایرانی مجازند در صرافی BingX احراز هویت انجام دهند. البته، نسخه وب این صرافی در حال حاضر در ایران فیلتر شده و برای ورود به صرافی بینگ ایکس باید از فیلترشکن استفاده کنید. روی‌هم‌رفته، پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از بروز مشکل در آینده، بدون احراز هویت در این پلتفرم معاملاتی فعالیت کنید. در جدول زیر می‌توانید سقف برداشت روزانه از حساب‌های کاربری احراز هویت‌شده در بینگ ایکس را مشاهده کنید.

آموزش فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای

احراز هویت دومرحله‌ای، ابزاری برای احراز هویت از طریق رمزهای عبور پویاست. با اتصال سرویس Authenticator، لازم است برای انجام عملیات، کد تأیید پویای تولیدشده در تلفن همراه خود را وارد کنید. با فعال‌سازی این امکان، تنها پس از احراز هویت از طریق سرویس Authenticator، می‌توانید وارد حساب خود شوید که امنیت بیشتری را برای حساب و دارایی شما ایجاد می‌کند.

برای فعال‌سازی تأیید دومرحله‌ای در صرافی BingX، مراحل زیر را طی کنید:

روی گزینه پروفایل کلیک کنید و در منوی بازشده، گزینه Account & Security را انتخاب کنید.

در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، روی گزینه Link، که روبه‌روی Google Verification  قرار داد، کلیک کنید.

اگر برنامه Google Authenticator روی گوشی شما نصب نیست، می‌توانید با اسکن نسخه اندروید یا ios این برنامه را دانلود کنید.

کد QR نمایش‌داده‌شده را با Google Authenticator اسکن کنید.

بعد از اتصال Google Authenticator به حساب خود، کدی شش‌رقمی ایجاد می‌شود. با وارد کردن این کد در صرافی و تأیید ایمیل خود، مراحل فعال‌سازی تأیید دومرحله‌ای را کامل کنید.

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی Bingx

در ادامه آموزش صرافیBingX ، نوبت به بررسی نحوه واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری در این اکسچنج می‌رسد. برای این منظور باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

وارد حساب کاربری BingX شوید و در بخش Asset، روی گزینه Deposit کلیک کنید.

  • در صفحه واریز از قسمت Coin ابتدا ارز دیجیتال مدنظر را انتخاب کنید.
  • سپس در قسمت Network شبکه بلاکچین انتقال ارز دیجیتال را مشخص کنید. دقت کنید که شبکه انتقال مبدأ و مقصد باید یکسان باشد.به این ترتیب، آدرس کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال به‌همراه QR کد آن در صفحه، به نمایش درمی‌آید. آدرس را کپی و در کیف پول یا صرافی مبدأ برای واریز ارز دیجیتال استفاده کنید.

آموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی Bingx

حداقل مقدار ثبت سفارش برای برداشت ارز دیجیتال از صرافی BingX، هشت تتر است. همچنین، کارمزد برداشت وجه با توجه به نوع ارز و شبکه بلاکچین انتقال آن مشخص می‌شود. برای برداشت ارز دیجیتال از صرافی بینگ ایکس باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

وارد حساب BingX خود شوید و در بخش Asset، روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

  • صفحه برداشت ارز دیجیتال باز می‌شود. در قسمت Coin ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید.
  • سپس در قسمت Network شبکه بلاک چین انتقال رمزارز را از بین گزینه‌های موجود تعیین کنید.
  • آدرس کیف پول مقصد را در قسمت Address درج کنید.
  • مقدار ارز دیجیتال برای انتقال را در نیز کادر Withdrawal QTY وارد کنید.
  • برای انتقال برخی از ارزهای دیجیتال، به وارد کردن Remark نیاز است. باید آن را در کادر مشخص‌شده درج کنید.
  • با تکمیل اطلاعات یادشده، کارمزد انتقال در قسمت Fee به نمایش درمی‌آید.
  • در صورت تأیید جزئیات، گزینه Submit را انتخاب کنید.

آموزش تبدیل ارزهای دیجیتال در صرافی بینگ ایکس

صرافی BingX بخشی را در نظر گرفته است که از طریق آن، می‌توانید ارزهای دیجیتال را فوری به یکدیگر تبدیل کنید. در این بخش برای تبدیل ارزها از قیمت لحظه‌ای استفاده می‌شود که بازارساز خودکار صرافی تعیین کرده است. برای این منظور، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • با ورود به اکانت خود در BingX به بخش My Assets بروید.
  • در صفحه جدید تب Convert را انتخاب کنید.
  • صفحه جدیدی باز می‌شود. در قسمت Convert ارز دیجیتال مبدأ و در قسمت To رمز ارز مقصد را درج کنید.
  • در کادر بعدی مقدار ارز دیجیتال مبدأ را وارد کنید.
  • سپس گزینه آبی‌رنگ Convert در پایین صفحه را انتخاب کنید. فرایند تبدیل ارزهای دیجیتال به همین سادگی انجام می‌شود.

آموزش معاملات اسپات در صرافی BingX

صرافی BingX از دو نوع معامله اسپات پشتیبانی می‌کند که عبارت‌اند از:

  • سفارش بازار (Market Order): در این نوع سفارش، ارزهای دیجیتال را با قیمت فعلی بازار خرید و فروش می‌کنید.
  • سفارش محدود (Limit Order): در این نوع سفارش، ارزهای دیجیتال را در قیمتی ازپیش‌تعیین‌شده خرید و فروش می‌کنید.

در ادامه آموزش صرافی  BingX، مراحل ثبت سفارش اسپات در این پلتفرم را بررسی می‌کنیم:

  • با ورود به صفحه اصلی در اپلیکیشن یا وب‌سایت، به قسمت Spot بروید و روی گزینه Spot کلیک کنید.
  • در صفحه جدید از گوشه بالا سمت چپ به‌طور پیش فرض جفت ارز معاملاتی BTC/USDT انتخاب شده است. با کلیک روی آن، منوی کشویی باز می‌شود که می‌توانید جفت ارز معاملاتی مد نظر خود را پیدا کنید.
  • کنار نمودار قیمت جفت ارز معاملاتی، سفارش‌های خرید و فروش ثبت‌شده جفت ارز معاملاتی در دفترچه سفارش‌ها صرافی قابل مشاهده‌‌اند.
  • در سمت راست، صفحه معاملات اسپات ابتدا باید یکی از دو تب Buy یا Sell را انتخاب کنید.
  • زیر این بخش دو گزینه Limit و Market وجود دارند که باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
  • اگر Limit را انتخاب می‌کنید باید تعداد ارز دیجیتال و قیمت معامله را ثبت کنید. اما اگر گزینه Market را انتخاب کنید، فقط باید تعداد ارز دیجیتال برای معامله را تعیین کنید.
  • با تکمیل اطلاعات یادشده، کارمزد معامله به نمایش درمی‌آید. در صورت تأیید باید گزینه Buy یا Sell را انتخاب کنید.

بعد از ثبت سفارش، سفارش‌های فعال به قسمت Open Orders در پایین صفحه معاملات منتقل می‌شوند. تا زمانی که سفارش شما در این بخش قرار دارد، امکان لغو آن را خواهید داشت. بعد از انجام سفارش، می‌توانید جزئیات آن را در بخش Order History تماشا کنید.

معرفی کپی تریدینگ صرافی BingX

بسیاری از معامله‌گران بازار رمزارزها همواره به کسب سود تریدرهای حرفه‌ای از معامله‌گری غبطه می‌خورند. کپی تریدینگ فرصتی را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند معاملات تریدرهای حرفه‌ای را کپی کنند. صرافی بینگ ایکس بستر این موضوع را فراهم کرده است. با استفاده پلتفرم کپی ترید صرافی BingX می‌توانید در دو بازار اسپات و فیوچرز معاملات تریدرهای حرفه‌ای را کپی‌برداری کنید. در مقابل، بخشی از سود سبد سرمایه‌گذاری شما نیز در اختیار تریدرها قرار می‌گیرد. اگر معامله‌گر ریسک‌پذیری هستید، پلتفرم Copy Trading بینگ ایکس را حتماً امتحان کنید. در مقاله جداگانه‌ای مفصل به آموزش کپی تریدینگ صرافی BingX پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

معرفی ربات تریدینگ صرافی BingX

ربات‌های تریدر مزیت‌های زیادی دارند. برای مثال، با استفاده از این ربات‌ها می‌توانید از تمام فرصت‌های معاملاتی در شبانه‌روز برای کسب سود نهایت استفاده را ببرید. به علاوه اینکه می‌توانید عوامل مخربی مانند احساسات را در تصمیم‌گیری‌های خود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به‌کلی حذف کنید. صرافی بینگ ایکس ربات تریدینگ اختصاصی را برای معامله در بازارهای اسپات و فیوچرز در اختیار کاربران خود قرار داده است. به کمک این ربات می‌توانید استراتژی‌های معاملاتی گوناگون متناسب با شرایط بازار (نوسانی، گاوی یا خرسی) را پیاده‌سازی کنید. برای آشنایی با نحوه استفاده از آن می‌توانید مقاله ربات تریدینگ صرافی BingX را مطالعه کنید.

کارمزد معاملات صرافی بینگ ایکس

کارمزد معاملات یکی از مهم‌ترین شاخص‌هایی است که افراد برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال مدنظر قرار می‌دهند. اشاره کردیم که صرافی بینگ ایکس در مقایسه با بسیاری دیگر از صرافی‌های مطرح کارمزدهای کمتری دریافت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می‌توانید مقاله مقایسه کارمزد صرافی‌های ارز دیجیتال را مطالعه کنید. در ادامه، جزئیات بیشتر درباره کارمزدهای معاملات اسپات و فیوچرز BingX را بررسی می‌کنیم.

کارمزد معاملات اسپات

برای تبدیل ارز دیجیتال (Convert) در صرافی بینگ ایکس باید کارمزدی معادل ۰/۲ درصد ارزش معامله پرداخت کنید. همچنین برای معاملات اسپات نیز کارمزدهای جداگانه‌ای به‌ازای هر ارز دیجیتال در نظر گرفته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. هر چند بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد کارمزد معاملات اسپات BingX برای تیکر و میکر در بیشتر ارزهای دیجیتال برابر ۰/۱ درصد است.

کارمزد معاملات فیوچرز

معاملات فیوچرز صرافی BingX به دو دسته استاندارد (Standard) و قرارداد دائمی (Perpetual) تقسیم می‌شود. کارمزد معاملات در هریک از این دو بخش با یکدیگر متفاوت‌اند. بر این اساس، کارمزد معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس به شرح زیر است:

  • معاملات فیوچرز استاندارد (Standard)
  • کارمزد معاملات عادی: ۰.۰۴۵ درصد
  • کارمزد معاملات کپی تریدینگ: ۰.۰۳ درصد

معاملات فیوچرز قرارداد دائمی (Perpetual)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *