معرفی ياندكس (Yandex) ، سرويس رايگان ايميل

معرفی ياندكس (Yandex) ، سرويس رايگان ايميل

بدون شك همه ما از سرويس های ايميل همچون Yahoo!، Gmail، AOL و … استفاده می كنيم. يكی از اين سرويس های ايميل كه دارای امنيت بالايی نيز می باشد ياندكس (Yandex) است كه متعلق به كشور روسيه می باشد. هدف از اين مقاله فقط آشنايی و ساخت يك ايميل در ياندكس است و به ايرادات، نقاط ضعف و … آن در آينده می پردازم.

برای ساخت يك ايميل رايگان ابتدا وارد آدرس http://mail.yandex.com شويد.

روی دكمه Create Account كليك كنيد.

در مرحله بعد روی دكمه  Create new account كليك كنيد.

فرم مورد نظر را برای ثبت نام پر كنيد.

در قسمت Mobile number شماره همراه خود اگر ايرانسل است را بنويسيد تا برای شما تاييديه ارسال كند. كاربرد ديگری هم دارد كه جلوتر خواهيد ديد.

بعد از ساخته شدن ايميل با نام كاربری و رمز  عبور دلخواهتان، برای شما در صورت داشتن خط ايرانسل يك پيغام تاييديه می آيد. سپس صفحه ای مطابق زير باز می شود:

در اينجا می توانيد رنگ پيغام هايتان را برای كارهای مختلف تغيير دهيد. فرضا برای ايميل های كاری را با قرمز، ايميل های خانگي با رنگ سبز، ايميل های مدرسه و دانشگاه رنگ آبی و می توانيد تا 32 رنگ مختلف را برای نشانه گذاری ايميل های مختلف با دادن عناوين مشخص نماييد. بعد از انجام اين كار دكمه Next را بزنيد.

در اين بخش از شما سوال پرسيده می شود كه مايل هستيد تمامی ايميل های دريافت شده از سرويس های ديگر ايميل مثل ياهو، جيميل را در سرويس ياندكس ببيينيد؟ بسته به نيازتان گزينه Yes, I do و No را انتخاب كنيد. ما در اينجا گزينه No را انتخاب می كنيم.

در اين مرحله آدرس ايميل شما و نامتان نمايش داده می شود كه می توانيد نام و منطقه زمانی خود را تغيير دهيد. همينطور می توانيد يك عكس برای پروفايل خود آپلود نماييد. سپس دكمه Next را بزنيد.

در اين مرحله می توانيد يك پوسته برای محيط ايميل خود در نظر بگيريد. بعد از انتخاب ايميل شما به پوسته ای كه انتخاب كرديد تبديل می شود.

اگر از ايرانسل برای ورود شماره خود در مرحله ثبت نام اقدام كرده باشيد برای شما يك پيغام مبنی بر كد تاييد ارسال می شود كه آنرا در SMS Code می دهيد و دكمه Confirm را می زنيد. در آخ دكمه Done را برای پايان ساخت فشار می دهيد.

محيط ايميل شما. تنظيمات آن مانند سرويس های ياهو می باشد.

فقط يك بخش اضافی دارد: ارسال SMS بعد از ارسال ايميل. بعد از فشردن دكمه Compose برای نوشتن پيغام، گزينه To آدرس ايميل گيرنده را می نويسيد. در كنار آن عبارت سبز رنگ Send a copy of SMS وجود دارد كه اگر شماره خود را تاييد كرده باشيد می توانيد شماره ايرانسل خود يا گيرنده ايميل را نوشته تا او را از دريافت ايميل مطلع كنيد يا شماره خود را نوشته تا از ارسال شدن ايميل اطمينان حاصل كنيد.

 

به جای استفاده از سرويس های ايميلی مثل ياهو كه توسط افراد زيادی نقاط ضعف آن مشخص شده می باشد، بهتر است از سرويس های ايميل ديگری كه مدتها طول می كشد تا ضعف های آن كشف شود استفاده كرد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *