محققان، هوش مصنوعی را برای درک بهتر کرونا ویروس به کار می گیرند!

در ماه هایی که کرونا ویروس در ووهان چین ظهور کرده است، در دسامبر گذشته، تقریبا 2000 مقاله تحقیقاتی در مورد اثرات سلامتی ویروس جدید، درمان های احتمالی و پویایی بیماری همه گیر حاصل شده منتشر شده است. این پیشبرد تحقیق، اثری است بر سرعتی که علم با آن می تواند مشکلات بزرگی را برطرف کند. اما این مسئله برای هر کسی که مایل است با ادبیات این زمینه به روز بماند، سردرگمی ایجاد می کند یا امیدوار است که آن را برای بصیرت در مورد ویروس، رفتار آن یا درمان های احتمالی مدنظر قرار بدهد.

به طور طبیعی، برخی معتقدند که هوش مصنوعی ممکن است در این حوزه نیز کمک کند. روز دوشنبه 16 مارس 2020، کاخ سفید یک پروژه را با همکاری شرکت های فناوری و دانشگاهیان اعلام کرد تا بتواند حجم عظیمی از تحقیقات کرونا ویروس را برای اولین بار در اختیار محققان هوش مصنوعی و الگوریتم های آن ها قرار دهد. با مراجعه به مقالات متقابل و جستجوی الگوها، الگوریتم های هوش مصنوعی ممکن است به کشف روش های درمانی جدید یا عواملی که ویروس را برای برخی بیماران بدتر می کند، کمک نماید.

يادگيری ماشين دارای پتانسيل بسياری برای کمک به جلب بينش از تحقيقات علمی است. اما برخی از کارشناسان می گویند که این رویکرد در مرحله اولیه است و بعید است برای رفع بحران کنونی کمک کند. تحقیقات مایکروسافت، کتابخانه ملی پزشکی و موسسه آلن برای هوش مصنوعی، بیش از 29،000 مقاله مربوط به ویروس جدید و خانواده کرونا ویروس گسترده تر را جمع آوری و تهیه کردند و 13،000 از آن ها پردازش شده اند تا رایانه ها بتوانند داده های موجود به علاوه اطلاعات در مورد نویسندگان و وابستگی های آن ها را بخوانند. Kaggle پلتفرمی که مسابقات علوم داده را برگزار می کند، در حدود 10 سوال کلیدی مربوط به چالش های کرونا ویروس را ایجاد کرده است. این موارد از سوالاتی در مورد عوامل خطر و درمان هایی که دارو را درگیر نمی کنند، تا خصوصیات ژنتیکی ویروس و تلاش برای تولید واکسن ها در نظر گرفته شده است. این پروژه همچنین شامل ابتکار عمل چان زاکربرگ و مرکز امنیت و فناوری نوظهور در دانشگاه جرج تاون است.

مرور مقالات علمی بعضا مفید بوده است، به عنوان مثال، پیدا كردن اتصالات منیزیم ممكن است میگرن را درمان كند.امید است که هوش مصنوعی با پیدا کردن اتصالات ظریف تر در داده های بیشتر، بینش راجع به کرونا ویروس را تسریع کند. کاخ سفید با وجود رابطه ای که گاه و بیگاه با فناوری های بزرگ سر و کار دارد، در تلاش برای یافتن راه حل هایی برای بحرانکرونا ویروسبا مدیران فناوری ملاقات کرده است. ادبیات علمی در موردکرونا ویروسبه صورت تصاعدی در حال رشد است. جان براونشتاین، متخصص بیوانفورماتیک سلامت دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید که این تلاش ارزشمند است و خوب است که افراد زیادی را که در تلاش برای کمک هستند، دیده شوند.در عین حال، وی خاطرنشان می کند که پروژه های ارزشمند داده مانند Predict که برای پیش بینی بیماری همه گیر طراحی شده است، در سال های اخیر از عدم بودجه ورشکست شده و یا شکست خورده اند.او همچنین می گوید که دولت باید از قبل برای همه گیری ها آماده می شد و عدم وجود کیت های آزمایش را مشکل بزرگی عنوان می کند.

سوزان فریك، كتابدار در دانشگاه ایالتی واشنگتن كه به مطالعه داده کاوانه ادبیات علمی در زمینه کرونا ویروس می پردازد، می گوید: “هر چیزی که بتواند یک مرور منظم در مورد ادبیات اطراف کرونا ویروس را تسریع کند، مفید است.”او می گوید: “برای تدوین دستورالعمل ها برای پزشکان و شناسایی شکاف های دانش، نیاز به بررسی سریع با هوش مصنوعی است.”فریك می افزاید كه در مقالات تحقیقاتی كه توسط همكاران بررسی شده است، تاخیرهای چشمگیر وجود دارد.وی می افزاید: استخراج داده های اولیه از پزشکان در خط مقدم می تواند بینش بیشتری را ارائه دهد.

برای برخی از محققان هوش مصنوعی، پروژه جدید فرصتی برای احساس مفید بودن در جامعه و نمایش کاربردی بودن هوش مصنوعی در زندگی انسان ها است. کریستیان لوم، استادیار تحقیقات دانشگاه پنسیلوانیا، به تازگی در توییتر خود ارائه کرده است تا به کمک مهارت های مدل سازی آماری خود در پروژه های مرتبط با کرونا ویروس کمک کند. او می گوید: “من مطمئنا نگاهی خواهم داشت و می بینم که آیا مهارت های من در این جا مفید هستند یا خیر.”

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *