کرونا ویروس و قرنطینه ما و شما !

شیوع روزافزون کرونا ویروس منجر به متشنج شدن فضای جامعه و زندگی افراد شده است. بسیار مناسب است که اطلاعات و نکات بهداشتی را دانست و رعایت کرد، اما دنبال کردن خبرهای منفی، منجر به ایجاد استرس و تنش بیشتر می شود. گروه نامیرا به شما چند راهکار را در روزهای کرونایی پیشنهاد می دهد. امیدار هستیم در روزهای عدم اهمیت به جان مردم (!)، مردم به جان خود و سایرین احترام بگذارند. نکات جالبی را برایتان جمع آوری کرده ایم و یک جا نوشته ایم:

مسلما در خانه بمانید. در خانه می توانید ورزش کنید، آشپزی کنید، هر روز یک کار جدید یاد بگیرید و یا یک توانایی را در یک بازه زمانی، بیاموزید (مانند نواختن یک ساز موسیقی). برای این کار اگر اطلاعات زیادی ندارید که از کجا شروع کنید، وب سایت های یوتیوب و آپارات و بسیاری از وب سایت های اشتراک گذاری ویدئو و حتی کانال ها در تلگرام و گروه ها در واتس اپ و یا صفحات در اینستاگرام، هزاران هزار آموزش رایگان را در اختیار شما قرار می دهد! در خانه گیم بازی کنید (پلی استیشن، ایکس باکس، با لپ تاپ یا PC و یا حتی با گوش همراه!). در خانه با کودکان خود بازی کنید. دکوراسیون خانه را تغییر بدهد. در منزل خود حال آپارتمان یا ویلایی و یا هرطور خانه ای، به امور خانه رسیدگی کنید! اگر اهل مطالعه هستید و برای آن زمان می گذارید، اشتراک منابع و تولید محتوا کنید (حتما با گروه نامیرا هم در تماس باشید چون به شما نیاز دارد).

اگر بیرون می روید، برای کارهای ضروری فقط بروید. وقتی که در سوپر مارکتی می روید، از ماسک و دستکش استفاده کنید. هر چیزی که می خواهید را به اندازه مصرف خریداری کنید نه بیشتر از خریدتان! اجازه بدهید سایرین هم بتوانند به طور مشترک از منابع موجود استفاده کنند! اگر بیرون رفتید، مدام با گوشیتان فیلم نگیرید و بگویید این هم شرایط قرنطینه و کرونا! خود شما هم بیرون هستید! حتی اگر برای خرید رفته اید، دقیقا دارید همان کاری را می کنید که شاید نفر دیگری در مقابل شما در یک خودروی دیگر که برای خرید آمده است، همین کار را می کند! اگر بیرون می روید، برای دوردور نروید! می دانیم که مغزتان سوت کشیده و اعصابتان خراب است مثل ما. اما چاره ای نیست! مدتی در منزل ماندن و از پنجره بیرون را دیدن، شما را به یاد حیواناتی بیاورد که سال ها در قفس های تنگ باغ وحس ها، زندانی بوده اند! کمی تحمل کنید!

مراقب حیوانات باشید. آن ها شما را بیمار نمی کنند. حیوانات، روح طبیعت هستند. ما انسان ها هستیم که اصولا آن ها را بیمار و یا می کشیم! آن ها خطری برای ما ندارند!

در ایام کرونایی، اگر تولید کننده یا سازنده چیزی هستید، کمی منطقی باشید. قیمت خود را افزایش ندهید. حت تا جای ممکن، تخفیف بدهید. اگر هم دستتان باز است (به خصوص برای اقلام مورد نیاز جهت پیشگیری کرونا) به رایگان به مردم برسانید ….

اگر مغازه دار و یا کارخانه دار هستید، اجاره نشین هستید، و امثال این ها، مسلما ناراحت بوده اید که باید کار می کردید و خرج و مخارجی را تهیه می کردید. حق با شماست. هستند افرادی که چک های شما، اجاره های شما و قرض های شما را ممکن است مدتی به تعویق بیاندازند، اما هستند افرادی که نه تنها از آن برای مدتی چشم پوشی نمی کنند، حتی اجاره ها را افزایش می دهند (که این ها موجوداتی پست تر از آن چه که حیوان نامیده می شوند، هستند. گرچه حیوانات، محبت دارند! اما این گونه جانداران، آن را هم ندارند!). ما به شما توصیه می کنیم، سلامتی مهمتر از خرج و مخارج است. اگر شما در بلند مدت، مخارجی را کسب کنید (در ایام کرونا منظورمان است)، و اگر احیانیا در این بین به بیماری کرونا دچار شوید، نه تنها خودتان بلکه خانوادتان پشیمان می شوند. می گویید از کجا بیاوریم نان و غذا بخوریم! مسلما در وجود شما یک توانایی هست. یک کاری کنید که درامدی درخور داشته باشد تا فعلا روزگار گذرا باشد.

گرما و سرما اثری بر روی کرونا ندارند. از کرونا و خطرات آن، شایعه نسازیم! به افراد ضعیف، دردمندان، نیازمندان، سالمندان و هر شخصی که نیاز به کمک دارد، کمک کنیم… .

احتمال دارد که از تاریخ 4 اسفند 98 یا کمی عقب تر و کمی جلوتر (نه خیلی جلوتر نهایتا تا 20 اسفند 98)، تا همین الان که 25 فروردین 99 است، مانند ما در منزل، قرنطینه بوده اید. شاید خانواده هایتان را ندیده اید، دوستان و آشنایان را ندیده اید. بهتر که ندیدید! کسی دوست ندارد به عمد، قاتل خانواده و دوستانش خودش باشد! ما هم ندیدیم! اما یک نکته جالب وجود دارد! شاید در این مدت، ما رعایت کرده باشیم، و افراد زیادی مراعات نکرده باشند (که در همه جا هست، در ایران هم بوده و دیده شده است!). حال که ما در قرنطینه بودیم و آن ها نبودند، اگر قرنطینه شود (که البته بعید به نظر می رسد!)، تکلیف ما که حدود 50 روز قرنطینه بودیم و آن ها که نبودند چیست؟! پاسخ ساده است. ما پاسوز احمق ها می شویم. اما فرهنگ قرنطینه 50 روزه ما نشان داده می توان به پای این احمق ها که قرنطینه نبودند، 50 یا 100 روز دیگر قرنطینه بود… اما به این امید که کرونا، ریشه اش خشک شود.

امیدواریم با قرنطینه و ماندن در خانه در هر شرایطی بدون هیچ عذر و بهانه ای، کرونا را با هم شکست بدهیم.

سایر نوشته های گروه نامیرا درباره کرونا ویروس در بخش آموزشی:

http://nn4e.com/amozeshi/?cat=1193

شما می توانید از بخش های مختلف وب سایت گروه نامیرا دیدن کنید:

بخش آموزشی: www.nn4e.com/amozeshi

بخش دانلود رایگان: www.nn4e.com/free

بخش فروشگاهی: www.nn4e.com/buy

حتی می توانید جهت انجام پروژه های خود، شامل پایان نامه ارشد، رساله دکتری (از سمینار و پروپوزال تا نگارش کامل پایان نامه یا رساله)، نگارش مقاله جهت پذیرش و چاپ در ژورنال ها و کنفرانس ها، شبیه سازی مقالات، ترجمه مقالات، انجام هرگونه پروژه، با نامیرا در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید.

نامیرا، این روزها به کمک شما برای مطالب علمی، نیازمند است! اگر بیکار هستید و مایل، با نامیرا در ارتباط باشید:

www.nn4e.com
nn4e@aol.com
شناسه تلگرام @nimanamira
09360703858
کانال تلگرام https://t.me/nn4enamira
کانال تام تام https://tt.me/nn4enamira
کانال تلپادو http://telepado.me/1/nn4enamira
اینستاگرام https://www.instagram.com/nn4enamira

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *