ایردراپ کریپتو چیست و چگونه کار می کند؟

مقدمه

ایردراپ کریپتو یک استراتژی بازاریابی است که توسط استارت آپ ها برای دادن توکن به معامله گران ارزهای دیجیتال موجود به صورت رایگان یا در ازای حداقل کار تبلیغاتی استفاده می شود. برای اکثر سرمایه گذاران کریپتو، هیچ چیز مهمتر از بازگشت سرمایه نیست. به لطف نوسانات، این امر می تواند به سرعت انجام شود یا می تواند یک کار بسیار دشوار باشد. به همین دلیل است که ایردراپ کریپتو روشی ارزان برای کسب بازدهی بیشتر در سبد شماست. به هر حال، توکن های ایردراپ، رایگان هستند و هرگز آسیب نمی بینند. تقریبا هر روز ایردراپ‌ های کریپتوی جدیدی وجود دارد که دستیابی به برخی آسان‌ تر از سایرین است. هر ایردراپ به یک اندازه قابل اعتماد نیست. ایردراپ های کریپتو همیشه در ابتدا بسیار پُرسود به نظر می رسند، اما می توانند مشکلاتی نیز ایجاد کنند. برای اطمینان از این که می‌ توانید از ایردراپ‌ های کریپتو سود ببرید، اما در عین حال مشکلاتی را نیز مشاهده خواهید کرد، می‌ توانید همه چیز در مورد ایردراپ‌ های کریپتو و نحوه عملکرد آن‌ ها را در این مقاله بخوانید!

کریپتو ایردراپ روشی است که با آن می‌ توانید رمز ارز رایگان را از یک پروژه کریپتویی کسب کنید. راه های مختلفی برای دریافت این توکن ها وجود دارد. بسیاری از اوقات یک ایردراپ با ارزهای دیجیتال رایگان مرتبط است، اما این لزوما درست نیست. شما باید زمان و تلاش خود را صرف کنید یا ممکن است مجبور شوید با کارمزدهای تراکنش مقابله کنید. با این حال، امکان شرکت در یک ایردراپ به صورت رایگان نیز وجود دارد! احتمالا از خود می پرسید که ایردراپ کریپتو چگونه کار می کند؟ پروژه های کریپتو مقدار مشخصی توکن در دسترس دارند که به افرادی که شرایط واجد شرایط بودن را دارند می دهند. با تکمیل وظایف، می توانید واجد شرایط این توکن ها شوید. راه های مختلفی برای شرکت در ایردراپ کریپتو وجود دارد. اغلب باید برای ایردراپ ثبت نام کنید یا اقدامات دیگری را انجام دهید. پس از انجام کارها یا برنده شدن توکن ها، می توانید آن ها را مطالبه کنید یا به کیف پول شما واریز می شوند.

نمونه هایی از ایردراپ

در گذشته صدها ایردراپ از جمله ایردراپ پروژه‌ های پیشروی ارزهای دیجیتال وجود داشته است. بنابراین تعداد زیادی نمونه از ایردراپ کریپتو وجود دارد. ایردراپ ها سال هاست که در دنیای رمزنگاری اتفاق می افتد. اولین ایردراپ در سال 2014 انجام شد. در آن زمان، یک پروژه رمزنگاری حتی 50٪ از تمام توکن ها را در طول ایردراپ به دست می آورد. پروژه رمزنگاری که Auroracoin نام دارد، رمز ارز دیجیتال خود را دارد که به نام AUR شناخته می شود. این پروژه قصد داشت AUR را به ارز دیجیتال ملی ایسلند تبدیل کند. بنابراین، کل ایردراپ AUR به شهروندان ایسلندی رسید که می توانستند در مجموع 31.8 AUR برای هر فرد دریافت کنند. بسیاری از ایردراپ‌ ها نیز در سال‌ های پس از ایردراپ Auroracoin دنبال شدند، از جمله ارزهای رمزنگاری کمی شناخته شده‌ تر. به عنوان مثال، به ترتیب در سال‌ های 2016 و 2017، Stellar Lumens (XLM) و Bitcoin Cash (BCH) ایردراپ‌ های ارزهای دیجیتال را سازماندهی کردند و سکه‌ های ایردراپ خود را بین صاحبان بیتکوین توزیع کردند. بیتکوین کش به ازای هر بیتکوین یک توکن بیتکوین کش داد که در اوج خود هزاران دلار ارزش داشت. یکی دیگر از ایردراپ کریپتویی معروف، ایردراپ UniSwap است که در آن توکن حاکمیتی UNI در سال 2020 به کاربران صرافی غیرمتمرکز (DEX) داده شد. در مجموع، بیش از 250000 حساب حدود چهارصد UNI به ازای هر حساب دریافت کردند که در مجموع هزاران دلار برای هر نفر است. اگر بتوانید توکن های UNI خود را در زمان مناسب بفروشید، یک ایردراپ می تواند بسیار سودآور باشد.

انواع مختلف ایردراپ

انواع مختلفی از ایردراپ وجود دارد که همه آن ها ویژگی های منحصر به فردی دارند. پروژه های کریپتو اغلب ایردراپ ها را به عنوان یک ابزار بازاریابی می بینند که در آن سعی می کنند به عنوان یک پروژه از طریق ایردراپ رشد کنند. به عنوان مثال، پروژه ها ممکن است به دنبال آگاهی بیشتر از برند و کاربران جدید باشند یا ممکن است بخواهند به اولین کاربران خود پاداش دهند. انگیزه یک پروژه کریپتو البته به نوع ایردراپ مربوط می شود. چند نوع ایردراپ کریپتو رایج هستند که عبارتند از:

  • ایردراپ استاندارد: در ایردراپ استاندارد، توکن ها به صورت رایگان توزیع می شوند و شما نیازی به انجام هیچ عمل خاصی ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که در جایی یک حساب کاربری ایجاد کنید و سپس آدرس کیف پول خود را بدهید. ممکن است فقط مقدار مشخصی توکن برای ایردراپ موجود باشد، بنابراین باید زودتر به آن جا بروید. این ایردراپ های کریپتو بسیار محبوب هستند، زیرا می توانید به راحتی در آن شرکت کنید و به همین دلیل کریپتو رایگان است. برای توزیع عادلانه توکن ها، توزیع می تواند از طریق قرعه کشی انجام شود. در این حالت، شما شانس برنده شدن رمز ارز رایگان را دارید، اما تضمینی برای برنده شدن در ایردراپ نیست.
  • ایردراپ بانتی: با ایردراپ های بانتی می‌توانید برای انجام وظایف، پاداش دریافت کنید. این وظایف مقدار زیادی کار را می طلبد، بنابراین هزینه ای که برای رمز ارزهای رمزنگاری رایگان می پردازید شامل انرژی و تلاش است. اغلب این وظایف دشوار نیستند، اما برای یک پروژه رمزنگاری ارزشمند هستند. به همین دلیل است که پروژه های جدید به طور فزاینده ای این روش ایردراپ توکن را انتخاب می کنند. چند نمونه از فعالیت ها عبارتند از: عضویت در خبرنامه – عضویت در کانال های شبکه های اجتماعی – رتویین کردن پست ها در توییتر و عال بودن در گروه های پیغام رسان ها مانند گروه های تلگرامی یا دیسکورد.
  • هولدر ایردراپ: با هولدر ایردراپ، اگر تعداد معینی توکن ارز دیجیتال دیگری را در اختیار داشته باشید، می‌ توانید توکن‌ های ارز دیجیتال را دریافت کنید. مقدار ایردراپ شما بر اساس یک عکس فوری تعیین می شود. در یک لحظه خاص، یک عکس فوری از کیف پول رمزنگاری شما ساخته می شود. این لحظه اغلب یک تاریخ ثابت است، اما می تواند در یک دوره خاص نیز باشد. بر اساس میزان توکن های موجود در کیف پول خود، می توانید انتظار دریافت مقدار مشخصی ارزهای دیجیتال را داشته باشید.

چگونه می توان ایردراپ های جدید را پیدا کرد؟

شما می توانید ایردراپ های کریپتو آتی را به روش های مختلفی پیدا کنید. البته، می‌ توانید با موتورهای جستجو مانند Google مشورت کنید و چندین وب‌ سایت پیشنهادات فعلی ایردراپ را ترسیم کرده‌ اند. اغلب می توانید نه تنها ایردراپ های در حال انجام، بلکه ایردراپ های آینده را نیز پیدا کنید. برخی از وب سایت ها از قبل ایردراپ های مشکوک را نشان نمی دهند، زیرا نمی خواهند شهرت خود را به خطر بیندازند. برخی از پلتفرم ها میزان اعتماد آن ها به ایردراپ مورد نظر را نشان می دهد. صرفنظر از نظر یک وب سایت، ایردراپ، باز هم عاقلانه است که تحقیقات خود را انجام دهید و به ایردراپ توجه زیادی داشته باشید. علاوه بر این، اغلب پلتفرم های رمزنگاری وجود دارند که ایردراپ را برای افرادی که در گذشته از این پلتفرم استفاده کرده اند راه اندازی می کنند. این افراد بدون این که از قبل بدانند واجد شرایط می شوند. برای واجد شرایط شدن برای ایردراپ‌های احتمالی، می‌ توانید از پلتفرم‌ های مبادله استفاده کنید. هنگامی که از پلتفرم های مبادله ای استفاده می کنید که بر روی یک بلاکچین با کارمزد تراکنش های پایین ساخته شده اند، می توانید واجد شرایط ایردراپ بسیار ارزان باشید. یکی از راه های ساده ایردراپ، وب سایت نیتبیکو است که در بخش ایردراپ، روزانه و ماهانه، تعدادی ایردراپ را قرار می دهد (آدرس: http://nitbico.com/?cat=3) و البته می توان در کانال تلگرامی آن ها نیز این موارد ایردراپ و البته تحلیل و اخبار روزانه را مشاهده کرد (آدرس: https://t.me/airdrop_namira)

ایردراپ های NFT محور

بیشتر ایردراپ‌ ها در مورد ارزهای دیجیتال هستند، اما ایردراپ‌ هایی نیز وجود دارند که می‌ توانید توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) دریافت کنید. درست مانند ایردراپ های کریپتو، ایردراپ های NFT نیز می توانند برای اهداف تبلیغاتی سازماندهی شوند. اگر می خواهید واجد شرایط ایردراپ NFT باشید، راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

گاهی اوقات شما باید وظایف خاصی را انجام دهید، درست مانند ایردراپ های کریپتو، اما برای دریافت توکن را می توان از طریق قرعه کشی نیز انجام داد. علاوه بر این، ممکن است برای واجد شرایط بودن برای ایردراپ، نیاز به داشتن توکن غیرقابل تعویض دیگری از مجموعه NFT خاصی داشته باشید. به عنوان مثال، صاحبان Bored Ape Yacht Club (BAYC) NFT توکن های ApeCoin را به عنوان ایردراپ دریافت کردند. ایردراپ های NFT همچنین می توانند خطراتی را به همراه داشته باشند، زیرا فیشینگ ایردراپ در NFT ها نیز رخ می دهد. بنابراین، همیشه مطمئن شوید که فقط در ایردراپ های قابل اعتماد شرکت می کنید و هرگز داده های خود را به اشتراک نمی گذارید.

آیا ایردراپ ها امن هستند؟

اغلب ایردراپ های کریپتو بی ضرر و بی خطر به نظر می رسند، اما همیشه این طور نیست. کلاهبرداران همچنین راه هایی برای کلاهبرداری از مردم از طریق ایردراپ پیدا کرده اند. آن ها راه هایی برای آسیب رساندن به علاقه مندان به ارزهای دیجیتال با حذف ارزهای دیجیتال یا کلیدهای خصوصی پیدا کرده اند. هوشیار بمانید و به ایردراپ ها توجه زیادی داشته باشید، به خصوص زمانی که مقادیر زیادی وعده داده می شود که برای واقعی بودن خیلی خوب هستند. مهم است که به یاد داشته باشید که هرگز عاقلانه نیست که کیف پول رمزنگاری خود را به یک حزب غیرقابل اعتماد متصل کنید یا کلیدهای خصوصی خود را رها کنید. حتی اقدامات ایردراپ کلاهبرداری انجام شده است که در آن کلاهبرداران ارزهای دیجیتال را سپرده گذاری می کنند. معلوم شد که این توکن ها جعلی بوده و غیرقابل فروش هستند. برای اطمینان از این که قربانی کلاهبرداری نمی شوید، می تواند مفید باشد که تیم پشت پروژه کریپتو را تحقیق کنید و نظر دیگران را بیابید.

www.nn4e.com
nn4e@aol.com
شناسه تلگرام @nimanamira
09360703858
کانال تلگرام https://t.me/nn4enamira
کانال تام تام https://tt.me/nn4enamira
کانال تلپادو http://telepado.me/1/nn4enamira
اینستاگرام https://www.instagram.com/nn4enamira

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *