تحلیل ADA – کاردانو: 25 تیر 1401 – ساعت 22

در ماه های اخیر هجوم توسعه دهندگان به شبکه توسعه Cardano [ADA] در وب سایت Github وجود داشت. علیرغم پیشرفت‌ ها در بخش فنی، این احساسات نزولی باقی ماند. در نمودارهای قیمت نیز، در بازه های زمانی طولانی تر، روند نزولی بود. این نشانه آشکار ترس در بازار و کمبود حجم خرید بود. در یکی دو ماه آینده، اگر سطح 0.4 دلار به خرس‌ ها واگذار شود، کاردانو می‌ تواند ضررهای بیشتری را در نمودارها ثبت کند.

محدوده ای از 0.44 تا 0.64 دلار طی دو ماه گذشته ایجاد شده است. نقطه میانی این محدوده در 0.54 دلار قرار داشت، سطحی که در چند هفته گذشته در موارد متعددی به عنوان حمایت و مقاومت مورد احترام قرار گرفته است. سطح دیگری که در ماه گذشته اهمیت داشت، سطح مقاومت 0.49 دلار بود که درست در کنار علامت مهم روانی 0.5 دلار بود. ADA از زمان رسیدن به بالاترین حد در ماه ژوئن، یک سری بالاترین پایین تر را ثبت کرد. قیمت همچنین به پایین‌ تر از محدوده سقوط کرد و 0.44 دلار را مجددا به عنوان مقاومت آزمایش کرد که نشانه خوبی برای خریداران نبود. در جنوب، سطح حمایت 0.4 دلاری می تواند شاهد جهش ADA باشد، اما روند ماه گذشته نزولی باقی مانده و هنوز شکسته نشده است.

شاخص قدرت نسبی 12 ساعته (RSI) طی چهار هفته گذشته برای عبور از مرز خنثی 50 تلاش کرده است. این نشان دهنده روند نزولی در حال پیشرفت است. در همان زمان، صندوق پول Chaikin (CMF) نیز بین -0.05 و +0.05 حرکت کرد. این نشان دهنده فقدان جریان سرمایه قابل توجه به داخل یا خارج از بازار کاردانو بود. حجم On-Balance (OBV) نیز در هفته گذشته ثابت مانده است. بنابراین، فشار خرید و فروش کم و بیش برابر بوده است، حتی اگر قیمت به طور پیوسته کاهش یابد. برای شکستن ساختار بازار نزولی، ADA باید از مرز 0.49 دلار عبور کند. محدوده عظیمی از قلمرو نزولی برای گاوها وجود داشت تا با گذشته بجنگند. این تقاضا به سادگی وجود نداشت که چنین حرکتی را تضمین کند. شاخص ها حرکت نزولی را نشان دادند و نسبت به حجم فروش خنثی تر بودند. از این رو، فرصت های خرید هنوز برای معامله گران Cardano با بازه زمانی بالاتر وجود نداشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *