دانلود پروژه رايگان و آموزش انگليسى شبيه ساز GNS3 و نحوه نصب در لينوكس و ويندوز

دانلود پروژه رايگان و آموزش انگليسى شبيه ساز GNS3 و نحوه نصب در لينوكس و ويندوز

نرم افزار GNS3 يك نرم افزار قدرتمند و پركاربرد مى باشد كه با استفاده از آن مى توان به صورت كاملا گرافيكى انواع شبكه هاى پيچيده را طراحى و شبيه سازى كرد. اين نرم افزار يك مكمل واقعى براى مهندسان شبكه، مديران، دانشجويان و تمامى افرادى كه تمايل كار در زمينه شبكه را دارند و خواهان دريافت مدارك Cisco از جمله CCIE ، CCNP ، CCNA و مدارك Juniper مانند JNCIE ، JNCIS ، JNCIA و مدارك شركت RedHat مانند RHCE ، RHCT و مدارك شركت Navell مثل CLP و مدارك شركت Microsoft مانند MSCA و MSCE را دريافت كنند، مفيد و كاربردى خواهد بود.

در مقابل، نرم افزارهاى شبيه ساز شبكه ديگرى نيز هستند كه از لحاظ قدرت حتى برتر از GNS3 هستند مانند NS2 كه آپديت و پشتيبانى هاى فراوانى دارد. همينطور در همين رده GNS3 نرم افزارهايى مانند OPNet و ++OMNet و J-SIM نيز هستند.

با استفاده از شبيه ساز GNS3 مى توان ويژگى ها و امكانات Juniper JunOS و Cisco IOS را مشاهده كرد و همچنين به صورت مجازى با آنها كار كرد و آنها را پيكربندى كرد.

نرم افزار GNS3 يك نرم افزار رايگان و كدباز است كه تحت مجوز GNU GPL v2 و براى انواع سيستم عامل از جمله لينوكس، مكينتاش و ويندوز منتشر مى شود.

در اين پست يك پروژه شبيه سازى براى ايستگاه كارى تحت شبيه ساز GNS3 و يك پروژه ديگر براى پياده سازى MobileIP قرار داده ايم. همينطور يك فايل پى دى اف انگليسى ناياب نيز براى دانلود رايگان موجود است.

لينك دانلود پروژه شبيه سازى ايستگاه كارى با GNS3

لينك دانلود پروژه شبيه سازى MobileIP با GNS3

لينك دانلود آموزش GNS3 به زبان انگليسى

آدرس وب سايت رسمى:http://www.gns3.net


قبل از نصب يكسرى وابستگى (Dependencies) را بايد داشته باشيد:

QT 4.3 –
Python 2.4 –
SIP 4.5 –
PyQT 4.1 –

يا اين نسخه يا بالاتر از آن را داشته باشيد.


نصب در ويندوز
براى شروع نصب در ويندوز، ابتدا يك نسخه all-in-one را از وب سايت رسمى آن با حجم 8 مگابايت دانلود كنيد:

http://www.gns3.net

حالا نياز به يك سكو داريد. مى توانيد از 3 پيشنهاد در اينجا استفاده كنيد: Dynamips ، Pemu و WinPCAP كه وب سايت رسمى GNS3 استفاده از Dynamips را توصيه مى كند:
http://www.gns3.net/dynamips

ابتدا Dynamips را نصب و سپس شروع به نصب GNS3 نماييد. همينطور نحوه نصب در آموزش انگليسى به صورت كامل آمده است كه در لينك هاى بالا موجود است.

نصب در لينوكس
براى نصب GNS3 در لينوكس به بسته Python QT4 براى كامپايل نياز است و همينطور Dynamips .  در ترمينال دستورات زير را وارد نماييد:

sudo add-apt-repository ppa:gns3/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install dynamips gns3


بعد از اتمام نصب GNS3 به منوى Edit > Preference > Dynamips برويد و بر روى گزينه Test Setting كليك كنيد تا گزينه Successfully Started نمايان شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *