کاور لتر (Cover Letter) چیست؟

کاور لتر (Cover Letter) چیست؟

کاور لتری که به رزومه پیوست می شود. هدف از آن معرفی و ایجاد انگیزه در خواننده است. خواننده با نگاهی اجمالی به کاور لتر متوجه می شود شما بابت کدام فرصت شغلی درخواست داده اید و اطلاعات کلی درباره رزومه شما به دست می آورد. اگرچه نوشتن کاور لتر روش های گوناگون دارد، در این مطلب ما یکی از رایج ترین فرمت های نوشتن آن را ارئه می دهیم. جهت سهولت درک، قالب نامه انگلیسی ارائه شده است اما توضیحات به زبان پارسی است. فراموش نشود در کاور لتر بر خلاف رزومه فرد یا دپارتمانی که قرار است رزومه را مطالعه نماید، نام آن جا خطاب شود.

اطلاعات شخصی از جمله:

نام و نام خانوداگی

آدرس

تلفن و ایمیل

تاریخ

مخاطب ………. Dear

پاراگراف اول:‌ خود را معرفی نمایید. این بخش معرفی شامل این است که آخرین مدرک تحصیلی چه بوده و سال تحصیلی تان چه زمانی بوده است. همچنین ذکر شود برای چه پُستی درخواست می دهید و این پُست تمام وقت است یا پاره وقت و نحوه آشنایی با این فرصت شغلی هم بیان کنید.

پاراگراف دوم: چند نمونه از مهارت هایی که دارید و می دانید دقیقا مورد نیاز آن ها است را نام ببرید و بگویید چقدر در آن ها مهارت دارید و چقدر در این زمینه ها کار کرده اید و همچنین اشتیاق خود را برای کار در آن حیطه ذکر کنید.

پاراگراف آخر: تمایل خود را برای یک مصاحبه حضوری اعلام داریدف اشاره کنید که ادرس ایمیل و شماره تلفن شما بالای صفحه ذکر شده است. همچنین اگر صلاح دیدید، مشخص کنید که برای مثال 10 روز دیگر تلفن یا ایمیل می زنید تا از نتیجه با خبر شوید.

Sincerely

application Signature امضا

applicant name نام و نام خانوادگی

 یک نمونه به صورت کامل در تصویر ذیل مشخص است: (کلیک برای بزرگ نمایی)

وب سایت های زیادی به محض قرار دادن این پست توسط گروه نامیرا، به کپی برداری غیراخلاقی می پردازند. لطفا به تاریخ درج پست ها در وب سایت و وبلاگ های گروه نامیرا دقت بفرمایید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *