نرم افزار Gradient: Ethnicity Estimate و مسائل امنیت و احراز هویت!

اگر بخواهید بدانید شبیه کدام قومیت و نژاد هستید باید از ویژگی جدید نرم فزار Gradient استفاده کنید. یک سوال تکراری و مهم که اینجا پیش می آید این است که آیا نسخه جدید گرادیانت با ویژگی Ethnicity Estimate برای حریم خصوصی ما نگران کننده است؟

با توجه به این که تولیدکنندگان نرم افزار و بازی‌ها همواره نگران کرک شدن محصول خود و استفاده شدن بدون عایدی مالی برای آن ها هستند، تلاش بر این است که محصولات به صورت آنلاین ارایه شوند. نرم افزارهای ویرایش عکس و پیدا کردن شباهت های مختلف ناخودآگاه برای کاربران جذاب است. یکی از اولین نرم افزارهای آنلاین ویرایش تصویر که همه‌گیر شد، Prisma بود. این نرم افزار با آپلود تصویر شما روی سرور خود، آن را ویرایش می کرد و تصویر ویرایش شده را به شما می داد. پس از آن تقریبا می توان گفت که گرادیانت با تشخیص شباهت شما به بازیگرها و یا شخصیت های مشهور، خیلی همه گیر شد. پس از همه‌گیر شدن، شاهد یک هشدار مهم درباره نرم افزار گرادیانت (Gradiant) بودیم که درباره موضوع پرداخت بود. ما این موضوع را در معرفی نسخه جدید نرم افزار گرادیانت به شما یادآور شدیم.

کم شدن پول به صورت خودکار از اعتبار Apple ID یا گوگل پلی در صورت عدم لغو تمدید خودکار نرم افزار Gradient
نکته قابل ذکری که باید پیش از دانلود بدانید اما این است که در نسخه جدید شما ابتدا و اجبارا باید اطلاعات پرداخت خود را به نرم افزار بدهید تا پس از ۳ روز رایگان آن ها هزینه اشتراک هفتگی یا ماهانه را از حساب کسر کنند. البته پیش از پایان ۳ روز رایگان اگر سفارش خود کنسل کنید، مبلغی از حساب شما کم نمی شود ولی عموما کاربران لغو کردن این موضوع را از خاطر می برند. پس مراقب باشید که هزینه هفتگی نرم افزار گرادیانت از حساب شما کم نشود.

باید بگویم که هشدار مهم درباره نرم افزار گرادیانت (Gradiant) درباره حریم خصوصی نیست اما درباره پول هست! به نظر می رسد که کاربران زیادی قربانی کسر اعتبار بدون اجازه از حساب کاربری فروشگاه نرم افزاری خود شده اند و این نرم افزار پس از ۳ روز رایگان، مبلغ ۲۰ دلار را از حساب آن ها کم کرده است.

اگر شما نیز این نرم‌افزار را روی گوشی خود نصب کرده باشید حتما می‌دانید که در ابتدای کار نرم‌افزار به شما چند پلن هزینه را پیشنهاد می‌کند که از هفته‌ای سه پوند شروع شد و تا ماهی ۲۰ پوند ادامه دارد. اما برای آزمایش اولیه شما می‌توانید آن را به مدت سه روز و به صورت رایگان روی دستگاه خود نصب داشته باشید.

اما نکته بسیار مهم در مورد این نرم‌افزار این است که اگر شما در حین نصب، مشخصات حساب مالی متصل به حساب کاربری خود در یکی از فروشگاه‌های اپ استور و یا گوگل پلی استور را را به نرم‌افزار معرفی کرده و به آن اجازه تعامل مالی داده باشید، نرم‌افزار پس از سه روز به صورت خودکار اقدام به کسر از حساب شما کرده و مبلغ ۲۰ پوند (یا ۲۰ دلار) که پنل با بیشترین مبلغ است را از حساب شما کم می‌کند.

این اتفاق در حالتی صورت گرفته که شما به نرم‌افزار تأیید تمایل برای ادامه کار و استفاده از آن را نداده‌اید و تولیدکننده به صورت عمدی کدهای اخذ پول از حساب کاربر بعد از سه روز را درون آن جای داده است.

پس از بررسی ساده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و به خصوص توییتر می‌توان متوجه شد که کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا با این مشکل روبرو شده‌اند و اگر شما هم از جمله این افراد باشید ممکن است مبلغ خرید نرم‌افزار از حساب‌تان کم شده و هنوز متوجه آن نشده باشید.

طبق قوانین موجود در دو فروشگاه گوگل پلی استور و اپ استور، اگر تراکنش مالی از حساب یک کاربر متصل به این دو فروشگاه و توسط نرم‌افزارها و یا خدمات موجود آنها صورت بگیرد تا ۴۸ ساعت فرصت شکایت و اعتراض به تراکنش وجود دارد که در ادامه می‌توان با تماس مستقیم با تیم پشتیبانی و البته صرف کمی وقت، در صورت احراز به عدم اراده شخصی برای تراکنش، مبلغ مسکوره از حساب را عودت داد و اگر از مدت زمان کسر از حساب این اتفاق توسط Gradient افتاده باشد شما می‌توانید مبلغ را به حساب خود برگردانید و در غیر این صورت شما می‌مانید و پولی که از حساب‌تان کسر شده و دیگر قابل بازگشت نیست.

درباره حریم خصوصی نرم افزار گرادیانت نگران باشیم؟

اما نگرانی بزرگ درباره حریم خصوصی است. سازنده نرم افزار گرادیانت “TICKET TO THE MOON, INC” است. این سازنده در حال حاضر فقط هم یک نرم افزار را برای اندروید و iOS ارایه کرده است. با کمی جستجو به اسم Vladislav Urazov می رسیم. در توییتر وی متاسفانه اطلاعات زیادی وجود ندارد و در وب سایت خود شرکت هم درباره محل استقرار دفتر مرکزی صحبتی نشده است. تنها سرنخ را می توان در دامنه .VC سرویس قبلی آن ها که آن هم بر اساس هوش مصنوعی بوده است پیدا کرد. البته این هم گره‌ای باز نمی کند چون متعلق به سنت وینسنت و گرنادین‌ها است، یک کشور جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب!

به هر صورت باید بدانید که چه اطلاعات شما روی گوگل فوتو آپلود شود چه روی سروس گردیانت و چه Prisma، تفاوتی نمی کند؛ شما چه بخواهید چه نخواهید داده های شما برای مقاصد بزرگ‌تر که حال می تواند منفی یا مثبت باشد، مورد استفاده قرار می گیرد.

با توجه به این که تولیدکنندگان نرم افزار و بازی‌ها همواره نگران کرک شدن محصول خود و استفاده شدن بدون عایدی مالی برای آن ها هستند، تلاش بر این است که محصولات به صورت آنلاین ارایه شوند. نرم افزارهای ویرایش عکس و پیدا کردن شباهت های مختلف ناخودآگاه برای کاربران جذاب است.

یکی از اولین نرم افزارهای آنلاین ویرایش تصویر که همه‌گیر شد، Prisma بود. این نرم افزار با آپلود تصویر شما روی سرور خود، آن را ویرایش می کرد و تصویر ویرایش شده را به شما می داد. پس از آن تقریبا می توان گفت که گرادیانت با تشخیص شباهت شما به بازیگرها و یا شخصیت های مشهور، خیلی همه گیر شد. پس از همه‌گیر شدن، شاهد یک هشدار مهم درباره نرم افزار گرادیانت (Gradiant) بودیم که درباره موضوع پرداخت بود. ما این موضوع را در معرفی نسخه جدید نرم افزار گرادیانت به شما یادآور شدیم.

نکته قابل ذکری که باید پیش از دانلود بدانید اما این است که در نسخه جدید شما ابتدا و اجبارا باید اطلاعات پرداخت خود را به نرم افزار بدهید تا پس از ۳ روز رایگان آن ها هزینه اشتراک هفتگی یا ماهانه را از حساب کسر کنند. البته پیش از پایان ۳ روز رایگان اگر سفارش خود کنسل کنید، مبلغی از حساب شما کم نمی شود ولی عموما کاربران لغو کردن این موضوع را از خاطر می برند. پس مراقب باشید که هزینه هفتگی نرم افزار گرادیانت از حساب شما کم نشود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *